| 1 | Su ürünlerinin işlenmesi, değerlendirilmesi, kalitesi, kalitenin korunması, ürün güvenliği alanlarındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma; bu bilgileri kullanabilme; bunlar aracılığıyla verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, analiz edebilme becerisi |
| 2 | Araştırmalarında bilgi toplama, sınıflandırma, analiz ve güvenilir makaleler oluşturma süreçleri hakkında yeterli olma becerisi |
| 3 | Etik ilke ve değerlerini, etik uygulamaları ve bilimsel sorgu biçimlerini hakkında bilgi sahibi olma |
| 4 | Yeni bilimsel önerileri geliştirebilmek için temel veya uygulamalı nitelikli araştırma projeleri tasarlayabilme, uygulayabilme ve elde edilen verileri uygun yöntem ve teknikleri kullanarak analiz edebilme becerisi |
| 5 | Alanındaki meslektaşları, ilgili kişi ve kurumlarla çalışarak ilişkiler, süreçler ve yapıların işleyiş biçimlerini kavrama, ilgili politikaların etki ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisi |