İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ, LİSANS PROGRAMI, (ÖRGÜN ÖĞRETİM)

Bilgi

BİLGİLER: 1. Alana ait içerik bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda yeniden bu bilgiyi yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve değerlendirme örnekleri geliştirebilmek, 2. Alanı ile ilgili konularda yapıcı değerlendirmelerde bulunabilmek için gereksinim duyulan eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olmak, benzer becerileri öğrencilere kazandırabilme yetisine sahip olmak, 3. Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olmak,4. Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme stratejilerini etkin biçimde kullanabilmek ve bu stratejileri uygulayabilecek ders etkinlikleri hazırlayabilmek

Beceri

Beceri: 1. Alana ait içerik bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda yeniden bu bilgiyi yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve değerlendirme örnekleri geliştirebilmek, 2. Alanı ile ilgili konularda yapıcı değerlendirmelerde bulunabilmek için gereksinim duyulan eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olmak, benzer becerileri öğrencilere kazandırabilme yetisine sahip olmak, 3. Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olmak, 4. Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme stratejilerini etkin biçimde kullanabilmek ve bu stratejileri uygulayabilecek ders etkinlikleri hazırlayabilmek, TUTUMLAR: 1. Alanda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi bilimsel çerçevede sorgulayabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek,2. Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyebilmek; amaç, süreç ve kazanımlarına ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak ve sürekli gelişim için belirleyeceği kişisel hedefler doğrultusunda ilerleyebilmek

Yetkinlik

1.Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,2. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3.Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. İlköğretim Okullarında matematik öğretmeni olmak.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024