SINIF ÖĞRETMENLİĞİ, LİSANS PROGRAMI, (ÖRGÜN ÖĞRETİM)

Bilgi

Bilgi: 1-Sınıf Öğretmenliği Eğitimi alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen (İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Temel Matematik, Drama, Hayat Bilgisi Öğretimi, Trafik ve İlkyardım, Öğretmenlik Uygulaması, Rehberlik, Felsefeye Giriş, Sosyoloji, Görsel Sanatlar Öğretimi v.b.) derslerin metot ve konularını yöntem ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürürler. 2-Bilginin kaynağına ulaşma, araştırılma, irdeleyip değerlendirme ve geliştirme yollarını öğrenirler. 3-Öğrenip yorumlayıp geliştirdikleri bilgileri en iyi şekilde aktarabilmek için araç-gereç, iletişim teknolojileri ve bilgisayar kullanımının önemini kavrar. 4-Eğitim bilimleri çerçevesinde bilginin öğretilme metotlarını öğrenirler. 5-Bilginin üretimdeki işlevini seminer, uygulama ve bilimsel toplantılarla kavrarlar. 6-Öğrencilerin gelişim dönemlerine uygun rehberlik yapabilme becerilerini kazanırlar. 7-Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır. 8-Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 9-Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.

Beceri

Beceri: 1-Türk dilini öğrencilere model olacak biçimde imla ve dilbilgisi kurallarına uygun olarak etkili kullanır. 2-Yaratıcı düşünen, eleştirel bakış açısı kazanmış, çevresinde meydana gelen olaylara duyarlı ve birey olarak sağlıklı karar verebilen vatandaşlar yetiştirmeyi amaç edinir. 3-Bilgi ve teknolojilere kolay ulaşabilen, onları kullanabilen, bilgi üreten ve çevresindeki insanlara bilim konusunda öncülük eden bireyler yetiştirir. 4-Çevre ve doğa sorunlarına karşı duyarlıdır ve bu konuda elinden geldiğince gayret eder. 5-Bedensel ve ruhsal olarak sağlıklı bireyler yetiştirmek için beden eğitimi ve müzik eğitimine gerekli önemi verir. 6-Topluma sağlıklı iletişim kurabilen, duygusal ve sosyal bakımdan gelişmiş insanlar yetiştirir. 7-Ahlaki değerleri, toplumun gelenek, görenek, örf ve adetlerini sayar ve toplumca kabul gören davranışları sergiler. 8-Bilimsel çalışmalar ve gelişmelerle yakından ilgilidir ve bilimsel alanda sürekli kendini yeniler. 9-Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir. 10-Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 11-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.

Yetkinlik

Tutum: 1-Bilgiyi ezberlemeyi değil, bilgi üretimine dayalı çağdaş bir eğitimi gerçekleştirecek yetiler kazanırlar. 2-Öğretmen merkezli anlayış yerine öğrenci merkezli anlayışla öğrencinin zihinsel becerilerini geliştirip bilgiyi yapılandırma yetisi kazanırlar. 3-Bilgiyi araştıran, keşfeden, yorumlayan ve zihinde yeniden yapılandıran bireyler haline gelirler. 4-Kendini ifade eden, iletişim kurabilen, arkadaşlarıyla işbirliği yapan, tartışma, problem çözme, ortak karar verme ve girişimcilik gibi çeşitli zihinsel ve temel becerileri kazanırlar. 5-Bilimsel düşünen, anlayan, araştıran, inceleyen, eleştiren, sorgulayan, yorumlayan, haklarını ve sorumluluklarını bilen, çevresiyle uyumlu, şartlandırmalara karşı duyarlı

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024