| PY.1 |
Tarihe özgü kavramları ve temel ilkeleri bilme ve kullanma becerisi. |
5 |
| PY.2 |
Tarihe özgü bilimsel etik ilkeleri, araştırma teknikleri ve metodolojiyi kavrama ve kullanma becerisi. |
5 |
| PY.3 |
Tarih alanında önemli ve güncel kuramları bilme ve çalışmalarında uygulama becerisi. |
5 |
| PY.4 |
Birinci elden tarihi kaynakları, okuma, yorumlama ve doğru şekilde kullanma becerisi. |
4 |
| PY.5 |
Alanla ilgili güncel ve güvenilir kaynaklarla bilgiye erişme becerisi. |
5 |
| PY.6 |
Alanıyla ilgili problemler ve tartışmalara yönelik yaklaşım, analiz ve öneri geliştirme becerisi. |
5 |
| PY.7 |
Tarihi olayları, sebep ve sonuçları arasında bağ kurarak sözlü ve yazılı sunma becerisi. |
5 |
| PY.8 |
Alanındaki ihtiyaçlara ve problemlere yönelik veri toplama ve işleme yöntemlerini öğrenerek araştırmalarına entegre etme becerisi. |
5 |
| PY.9 |
Yaşam boyu öğrenme ilkesi gereği, alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
5 |
| PY.10 |
Tarih alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve tartışmaları takip etme becerisi. |
5 |
| PY.11 |
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil öğrenme hususunda farkındalık kazanma. |
5 |
| PY.12 |
Disiplinler arası çalışmalar yapabilme becerisi. |
4 |
| PY.13 |
Araştırmalarda ve projelerde bireysel ya da birlikte çalışabilme becerisi. |
5 |
| PY.14 |
Alanıyla ilgili çalışmalarını planlı ve tutarlı bir bütün olarak yapabilme ve doğru şekilde ifade edebilme becerisi. |
5 |