| PY.1 |
Yüksek Enerji ve Plazma Fiziğinde yüksek lisans eğitimde lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi |
4 |
| PY.2 |
Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama becerisi |
5 |
| PY.3 |
Yüksek Enerji ve Plazma Fiziğinde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi |
5 |
| PY.4 |
Yüksek Enerji ve Plazma Fiziğinde bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi |
4 |
| PY.5 |
Yüksek Enerji ve Plazma Fiziğide bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi |
4 |
| PY.6 |
Yüksek Enerji ve Plazma Fiziğinde uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi |
4 |
| PY.7 |
Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme becerisi |
4 |
| PY.8 |
Yüksek Enerji ve Plazma Fiziğinde güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme becerisi |
4 |
| PY.9 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme becerisi |
4 |
| PY.10 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi |
4 |
| PY.11 |
Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi |
4 |
| PY.12 |
Yüksek Enerji ve Plazma Fiziği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilme becerisi |
4 |