Hafta | Teori Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Geleneksel anlatı, çağdaş anlatı, sinema anlatısında senaryonun yeri ve önemi |
2 | İdea, Tema, konu, öykü akışı. Öykü tasarımı, öykü tasarımının ilkeleri. |
3 | Sinemanın diğer sanat dalları ile olan ilişkisi, Sinema edebiyat ilişkisi ve uyarlamalar. Uyarlama yönetmeleri. |
4 | Uyarlama çeşitleri. Tiyatro uyarlamaları, edebiyat uyarlamaları ve film uyarlamaları. Uyarlama sorunları. |
5 | Özgün öykü, öyküleme, öykü anlatımı, öykü türleri, Olay Öyküsü, Durum Öyküsü, Kesit öyküsü |
6 | Öykülemede Olay örgüsünü geliştiren öğeler. Gerilim , kuşku, merak ve çatışma. |
7 | Öykülemedeki bölümler. Sergileme sahneleri, gelişme, yükselme, doruk , çözülme ve final. |
8 | Öykü öğelerinin düzenlenmesi. Zaman, mekan ve karakter ilişkileri. |
9 | Öyküde bakış açısı. Ana kişinin bakış açısı, üçüncü kişinin bakış açısı. Epik ve dramatik anlatımlar. |
10 | Karakter ve tip. Tip ve türleri. Evrensel tipler, Toplumsal tipler, Tinsel tipler, hayal ürünü tipler, tarihsel tipler, dondurulmuş tipler. |
11 | Karakter ve işlevi. Ana karakter , yan karakter. Senaryoda karakterin işlenme yöntemleri. Seçme, Eleme, Karmaşıklık,Yalınlık. |
12 | Senaryoda devinim. Dış devinimler, iç devinimler. Olay devinimi, karakter devinimi, kamera devinimi, oyuncu devinimi, zaman devinimi, nesne devinimi. |
13 | Senaryoda zaman kullanımı. Şimdiki zamanın sürekliliği, geçmişe uzun dönüşler, flashbackler, geçmiş zamanın sürekliliği, gelecek zamanın sürekliliği, |
14 | Senaryoda mekan kullanımı ve vurgulamaları. Gerçek mekan , mekanın sürekliliği. |