SİYASAL İLETİŞİM VE KAMU DİPLOMASİSİ

İzlence Formu

Ders Adı SİYASAL İLETİŞİM VE KAMU DİPLOMASİSİ Kod KAYO3344
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. HİKMET KIRIK
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı günümüz demokratik toplumlarında medya siyaset ilişkisini eleştirel bir perspektiften ele almayı amaçlamaktadır. Demokratik toplumlarda vatandaş bireylerin malumatlanması demokratik siyasete katılım açısından olduğu kadar, denge ve denetleme mekanizmasının iyi işletilebilmesi için de gereklidir. Böylece temel bir hak ve hürriyet olarak tanımlanan ifade özgürlüğü vatandaşların devlet ve hükümetin işleyişi hakkında haber almasını olduğu kadar talep ve beklentilerini de karar alıcılara iletmesi iyi işleyen bir demokrasinin vazgeçilmezidir. Son yıllarda giderek gelişen iletişim teknolojileri bu sürece yeni bir boyut kazandırmış ve küreselleşmenin de etkisiyle siyasal iletişimi aynı zamanda uluslararası bir düzlemde yeniden değerlendirilmesi gereğini ortaya çıkarmıştır. Kamu diplomasisi , siyasal iletişimin yeni dinamiklerini içeren bir kavram olarak bu dersin odak noktası olarak bu dersin merkezi kavramını oluşturuyor

İçerik

Bu ders, Son dönemde iletişim alanında ortaya çıkan teknolojik değişimlerin küreselleşme dinamikleriyle kesişmesi sonucu genel anlamda uluslararası ilişkiler özelde de günümüz demokrasilerinde siyaset toplum ilişkisinde yaşanan dönüşümleri Kamu Diplomasisi kavramı çerçevesinde ele alacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Ağırlıklı olarak ders anlatımı şeklinde geçecek. Ancak belirli oranda seminer şeklinde yürütülmeye de özen gösterilecek öğrencilerin aktif katılımı özendirilecektir. Dersi alan her öğrencinin gerçek bir siyasal iletişim ve kamu diplomasisi örnek olayını inceleyip sınıfta sunması istenecktir.

Kaynaklar

Özkan, A. Kamu Diplomasisi ve Türkiye'nin Kamu Diplomasisi İmkanları, İstanbul: Tasam Yayınları , Stratejik Rapor, No:70 Kocabıyık, H. Değişen Diplomacy Anlayışı ve Türkiye, Avrasya Etütleri Dergisi, Yıl 25, S. 55, 2019, ss. 163-196 İlişkili Linkler Kamu Diplomasisi Ofisi Brown, J. Public Diplomacy & Propaganda: Their Differences http://americandiplomacy.web.unc.edu/2008/09/public-diplomacy-propaganda-their-differences/ NanSnow Public Diplomacy and Propaganda: Rethinking Diplomacy in the Age of Persuasion www.e-ir.info/2012/12/04/public-diplomacy-and-propaganda-rethinking-diplomacy-in-the-age-of-persuasion/ NYE JR, J. S. Public Diplomacy and Soft Power https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0002716207311699 Ham, van P. Place Branding: The State of the Art https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0002716207312274 Covan; G. ve A. Aresnault, Moving from Monologue to Dialogue to Collaboration: The Three Layers of Public Diplomacy https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0002716207311863 Kalın, İ. Türk Dış Politikası ve Kamu Diplomasisi https://www.kamudiplomasisi.org/makaleler/makaleler/100-tuerk-d-politikas-ve-kamu-diplomasisi Kirova, I. New Developments in Public Diplomacy A roundup of the latest trends and events of significance to the evolution of public diplomacy. https://www.kamudiplomasisi.org/pdf/newdevelopments.pdf Kamu Diplomasisi Enstitüsü https://www.kamudiplomasisi.org/makaleler/makaleler/100-tuerk-d-politikas-ve-kamu-diplomasisi Kamu Diplomasisi Kaynakça https://placebrandobserver.com/theory/public-diplomacy-reading-list/ Linkler: Center on Public Diplomacy, University of Southern California (USA) https://www.uscpublicdiplomacy.org/ Public Diplomacy Magazine https://www.publicdiplomacymagazine.com/past-issues/ Journal of Place Branding and Public Diplomacy https://www.palgrave.com/gp/journal/41254 HOW TO MANAGE A PUBLIC DIPLOMACY CAMPAIGN SUBMITTED BY CHRISTIAN ON TUE, 08/13/2019 - 13:37 Author, Richard WERLY , Associate Fellow of the DiploFoundation (Geneva) http://www.aalep.eu/how-manage-public-diplomacy-campaign The Place Brand Observer: Public Diplomacy Explained https://placebrandobserver.com/public-diplomacy-explained/ Institute for Cultural Diplomacy (Germany) http://www.culturaldiplomacy.org/index.php?en FutureBrand Country Brand Index

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024