Dersin temel amacı, ders kapsamındaki konuları öğrencilere sunum yolu ile öğretmektir. Öğrenciler, genel olarak; teknoloji aletlerinin temel yapı malzemelerini, bu malzemelerden oluşan teknolojik cihazları, bu cihazların nasıl ve nerede kullanıldığını, faydaları ve zararları hakkında bilgi sahibi olmuş olacaklardır.
Yarı-iletkenler: Diyot, Transistör, Güneş Pilleri ve Kullanım Alanları, Lazerler. X-Işınları: Yapısı, Kimyasal Snalizlerde ve Kalite Kontrolünde Kullanılması. İletişim Teknolojisi Araçları: Bilgisayar ve Elemanları, Tümleşik Devreler, Fiberoptik, Değişik Fiziksel Sensörler(optik, ısısal, basınçlı, elektriksel, manyetik tabanlı), Nanoteknoloji. Görüntüleme Teknikleri ve Araçları: Ultrason, NMR, Tomografi, Sintilasyon, Elektron ve Tarama Mikroskopları. Süperiletkenler, Standart Model , Nötrinolar, Dedektörler , Doğrusal ve Dairesel Hızlandırıcılar, LHC- Büyük Hadron Çarpıştırıcısı.
Sunuş yoluyla öğrenme Bilgisayar destekli eğitim İşbirlikli öğrenme Araştırma-inceleme Düz anlatım Soru-cevap Tartışma Proje çalışması
1.Raymond A. Serway, Fen ve Mühendislik için Moden Fizik. Saunders College Publishing.. Çeviren: Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık, Ankara, 2009. 2.D. Halliday and Robert Resnick, Physcs 1 and 2. Library of Congress Cataloging Publishing, Canada, Fifth edition. 3.Douglas C. Giancoli, Physics for Scientests and Engineers with Modern Physics. Publshed by Prentce Hall Upper Saddle River, NJ, 07458, USA. 4.John. R. Taylor, Chris D. Zafaritos, Fizik ve Mühendislikte Modern Fizik, Çeviren: Bekir Karaoğlu, İstanbul Teknik Üniversitei, ARTE BilgiTek yayını, 1996. 5.Arthur Beiser, Concepts of Modern Physics, . Library of Congress Cataloging Publishing. 6.Vladimir Z. Kresin and Stuart A. Wolf, Fundametals of Superconductivity, Plenum Pres, New York and London.