MESLEKİ GELİŞİM

İzlence Formu

Ders Adı MESLEKİ GELİŞİM Kod INOG4062
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Seçmeli Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğretmen Adaylarının; -mesleki gelişim sürecine ilişkin farkındalık sağlamaları, -bilinçli bir şekilde mesleki gelişimlerini izlemeleri ve planlama yapmaları için rasyonel bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.

İçerik

Mesleki Gelişim dersi ilgili kavramları teknik olarak ele alır ve öncelikli olarak mesleki gelişime ilişkin farkındalık sağlanır. Öğretmen adayları mesleki gelişim süreç ve modellerini irdeler ve sorgularlar kendi mesleki gelişimlerine ilişkin bilinçli ve rasyonel kararlar verme yetilerini geliştirmelerine yönelik etkinlikler gerçekleştirirler.

Öğretim Yöntemleri

Bireysel sunumlar ve grup sunumları, tartışmalar ve soru cevap, ikili-takım çalışmaları, beyin fırtınası, araştırma.

Kaynaklar

Ashdown, J. (2002): ?Professional development as ?interference??: Insights from the Reading Recovery in-service course, Developing Teachers and Teaching Practice, ed. by. C. Sugrue & C. Day, RoutledgeFalmer. pp.116,129. Boreen, J., D. Niday, J. Potts, & M. K. Johnson. (2009): ?How Do I Encourage Professional Development?? Chapter 12, Mentoring Beginning Teachers: Guiding, Reflecting, Coaching, 2nd Edition, Stenhouse Publishers. Brown, H.D. (2002): ?English Language Teaching in the ?Post-Method? Era: Toward Better Diagnosis, Treatment, and Assessment?, An Anthology of Current Practice, ed. By J.C. Richards & Renandya, W.A., Cambridge Uni. Press, pp.9-18. Grenfell, M. (2003): ?The Training of Foreign Language Teachers: Recent Developments in Europe?, pp.1-12 and 28-29. Retrieved from: http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2/content_storage_01/0000000b/80/22/0b/8d.pdf Hargreaves, A. (2002): Teaching in a box: Emotional geographies of teaching?, Developing Teachers and Teaching Practice, ed. by. C. Sugrue & C. Day, RoutledgeFalmer. pp.3-25. Moir, E. (1999): ?The Stages of a Teacher?s First Year?, A Better Beginning: Supporting and Mentoring New Teachers, ed. by. M. Scherer, ASCD Virginia. pp.19-23 Mosley, D.C., Pietri, P.H. & Megginson, L.C.(1996): ?Training and Developing Employees?, Management Leadership in Action, 5th Ed., Harper Collins College Publisher. pp.307-309. Mosley, D.C., Pietri, P.H. & Megginson, L.C. (1996): ?Working Life Career Stages?, Management Leadership in Action, 5th Ed., Harper Collins College Publisher. pp.568-569. Pettis, J. (2002): ?Developing Our Professional Competence:Some Reflections?, An Anthology of Current Practice, ed. By J.C. Richards & Renandya, W.A., Cambridge Uni. Press, pp.393-396. Tallerico, M. (2005): ?Which Models Best Suit Your Goals?? Chapter 3, Supporting and Sustaining Teachers? Professional Development, Corwin Press. pp.37-53. Tallerico, M. (2005): ?How Are More Enabling Cultures Shap

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024