Mükemmel ders kitabı yoktur onu mükemmel kullanan öğretmen vardır ilkesinden yola çıkarak öğretmen adaylarının çevresel koşulları (okulun teknolojik alt yapısı, öğrencilerin yaşı, sayısı, tercihleri, gereksinimleri, dil düzeyleri vb.) ve ders kitabının özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun İngilizce öğretimi ders kitaplarını seçip gerektiğinde hali hazırda seçilmiş olan ders kitabındaki uygulamaları ve görsel materyali yine çevresel koşullara ve öğretme amaçlarına uyarlayabilecek bilgi ve becerilere sahip olmaları.
Bu ders öğrencilerin meslek hayatına başladıklarında yabancı dil öğretiminde kullanılan ders kitaplarını gerekli ölçütleri kullanarak ve çevresel koşulları göz önüne alarak değerlendirip seçebilmelerini sağlayacak kuramsal bilgiyi ve uygulama bilgisini içermektedir. Ayrıca ders kitabı uyarlamasına ilişkin içeriği de kapsamaktadır.
Kuramsal bilgi öğretim elemanı tarafından ve temel bir kaynak ve ders kitabı inceleme makaleleri kullanılarak verilecektir Öğrencilere gerektiğinde kaynak tarama yaptırılacaktır Öğrenciler bu kaynak taramayı da kullanarak ödev hazırlayacaklardır Her öğrenci bir ders kitabını belirli bir tema ile inceleyecektir ve bu öğretim elemanı tarafından kontrol edilecektir Sınıf içinde örnek dil öğretim kitaplarıyla tartışma ve değerlendirme niteliğinde uygulamalar yapılacaktır
Cunningsworth, Alan, (1995), Choosing your Coursebook, Heinemann Öğretim elemanının ders notları ve alana ilişkin güncel makaleler.