ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I

İzlence Formu

Ders Adı ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I Kod INOG3038
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I dersinde erken yaşta İngilizce öğretimi konusuna temel oluşturan bilgi ve becerilerin öğretmen adaylarına kazandırılması amaçlanmıştır.

İçerik

Bu derste, öncelikle çocukların genelde nasıl öğrendikleri konusu Piaget, Vygotsky, Bruner gibi alanda öncü bilim adamlarının kuramları doğrultusunda ele alınmaktır. Daha sonra çocukların ana dili ve sonrasında yabancı dili nasıl öğrendikleri konusu erken yaşta öğrenici nitelikleri dikkate alınarak örneklerle betimlenmekte ve onlar için uygun olacak İngilizce öğretim yöntem ve yaklaşımları tartışılmaktadır. Bu yöntem ve yaklaşımlarla birlikte, dil becerilerinin kazandırılması sürecinde uygun olacak görev-odaklı etkinlikler, farklı öğrenme stilleri, farklı öğrenme ortamlarıyla ilgili bir üst bakış kazandırıldıktan sonra sınıf yönetimi konusunda dikkate alınması gereken noktalar üzerinde durulmakta; olası durumlar ve olası çözümler örneklerle tartışılmaktadır. Çocuklara yabancı dil öğretimi alanında yaygın ve özgün dil öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve öğrenme stratejilerinin kazandırılmasının yanısıra, erken yaşta yabancı dil öğretiminde kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına da yer verilmekte, örnekler incelendikten sonra farklı yaş gruplarının ve becerilerin değerlendirilmesine ilişkin çalışmalar yapılmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Öğrencilerin ele alınacak konuya lişkin ön araştırmaları ve okumaları tamamlaması, Sınıf içi tartışmalar, İkili ve grup çalışmalarıyla etkinlik / materyal oluşturulması, Öğrencilerin İnternet yoluyla yurtdışında çacuklara yabancı dil öğretimi konusudaki uygulamaların izlenmesi

Kaynaklar

Brewster, J. and Ellis, G. (2003). The Primary English Teacher?s Guide. London: Pearson Education Limited. Brown, H.D. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. New York: Longman. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP. Cameron, L. (2003). Challenges for ELT from the expansion in teaching children,? ELT Journal, Year of the Young Learner, pp. 9-16. Carless, D. ?Implementing task-based learning with young learners,? ELT Journal, Year of the Young Learner, pp. 36-44. Driscoll, P., Frost, D. (2006). The Teaching of Modern Foreign Languages in the Primary School. London: Routledge. Fisher, J. (1996). Starting from the Child? Buckingham: Open University Press. Hadaway, N. Vardell, S. and Terrell Young. (2002). Literature-based Instruction with English Language Learners. Boston: Allyn&Bacon. Halliwell, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. Moon, J. (2000). Children Learning English. Oxford: Macmillan Publishers Limited. Pinter, A. (2006). Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024