Bu dersin temel amacı, yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları kronolojik olarak kuraam ve uygulama boyutlarıyla irdelemek ve karşılaştırmalı olarak değerlendirmektir.
İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar: Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım, Doğal Yaklaşım.
Ders anlatımı, Konu ile ilgili kısa videolar gösterimi ve örnekler üzerinden tartışılması, İkili ve grup çalışmaları
* BROWN D., (2000), PRINCIPLES OF LANGUAGE LEARNING AND TEACHING, Longman* BROWN D., (2001), TEACHING BY PRINCIPLES, AN INTERACTIVE APPROACH TO LANGUAGE PEDAGOGY, Longman* DEMİRCAN, Ö., (1990) YABANCI DİL ÖÄRETİM YÖNTEMLERİ, ISTANBUL * HARMER J., (2001), THE PRACTICE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING, Longman* LARSEN D., (1986), TECHNIQUES AND PRINCIPLES IN LANGUAGE TEACHING, Oxford University Press. * LITTLEWOOD W. (1981), COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING, Cambridge University Press* RICHARDS J.- PLATT J, PLATT H. (1986) DICTIONARY OF LANGUAGE TEACHING AND APPLIED LINGUISTICS, New Edition, LONGMAN * RICHARDS - RODGERS (2001) APPROACHES AND METHODS IN LANGUAGE TEACHING; Cambridge University Press* SHRUM J. ? GLISAN E., (2000), CONTEXTUALIZED LANGUAGE INSTRUCTION, Thomsom Heinle* STERN, H. (1983), FUNDAMENTAL CONCEPTS OF LANGUAGE TEACHING, Oxford University Press * TOMLINSON B. (ed), (2008), ENGLISH LANGUAGE LEARNING MATERIALS, Continuum International Publishing.