FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I

İzlence Formu

Ders Adı FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I Kod UZOG3035
Kredi 2 AKTS 2
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Etkili fen öğretmeninin sahip olması gereken bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılması, fen eğitimini alanında etkin kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin öğrenilmesi ve ilköğretim 1. kademe düzeyinde bu yöntemlerin işe koşulduğu aktivitelerin geliştirilmesidir.

İçerik

Fen bilimleri ve fen eğitimi; fen alanlarında düşünme ve öğrenme; bilişsel gelişim ve fen eğitimi; kavramsal sistemler ve kavrama; soru sorma teknikleri; öğretim modelleri; fen öğretimi araçlarını geliştirme ve kullanma; fen öğretiminde ölçme ve değerlendirme; kavramsal yaklaşım; bilimsel yöntem; süreç yaklaşımı. Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin gerçek yaşam problemlerini bulma ve çözme etkinlikleriyle araştırmaya yöneltilmeleri, üst düzey düşünme becerilerini kullanmayı sağlayan etkinliklerin işe koşulması; kendi kendine öğrenme becerilerinin kazandırılması.

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğretim, bilgisayar destekli öğretim, işbirlikli öğrenme, tartışma, soru-cevap

Kaynaklar

•Bahar, M. (Ed.) (2006). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık •İlköğretim Fen Öğretimi, YOK-Dünya Bankası Öğretmen Yetiştirme Kitapları, 1997 •Çepni, S. (Ed.) (2007). Fen ve Teknoloji Öğretimi (Kuramdan Uygulamaya) Ankara: Pegem A Yayıncılık •Aydoğdu, M, Kesercioğlu, T. (2007) İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024