ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİLERE İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİLERE İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ Kod UZOG3036
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 1
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dersin amacı; İlköğretim birinci sınıfa gelen ve okuma yazma bilmeyen öğrencilere; ses temelli okuma öğretiminin nasıl yapılacağı okuma-yazmayı nasıl öğreteceği konusunda yeterlilik kazandırabilme, Okuduğu ve düzeyine uygun metin ve konuşmaları anlayabilme, Duygu ve düşünce ve izlenimlerini sözlü ve yazılı olarak anlatabilme. Çevresiyle etkin bir iletişim kurabilme becerini kazanabilme, Kurallara uygun ve işlek bir yazı ile Türk dilini öğrenmek ve kullanmaktan zevk alabilmektir.

İçerik

Dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu; okuma-yazma öğrenme alanları tanım ve süreçleri ile öğrenme alanları arasındaki ilişki, Türkçenin özellikleri, bu özelliklerin ilkokuma ve yazma öğretimine etkisi; ilkokuma ve yazma öğretiminin amaç ve ilkeleri, birinci sınıf öğretmeninin ve öğrencilerinin temel özellikleri; ilkokuma ve yazma öğretiminde verimsizlik-başarısızlık nedenleri, ilkokuma ve yazma öğretiminde kullanılan araç-gereçler(özellik ve etkileri, bu araçların seçimi, oluşturulması ve kullanımı); ilkokuma ve yazma öğretiminde uygulanan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları); ses temelli cümle yöntemi( tanımı, ilkeleri, özellikleri, aşamaları ve uygulaması), ses temelli cümle yönteminin aşamaları doğrultusunda okuma ve yazma öğretimi uygulamaları.

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası, Küçük büyük grup tartışma, Yaratıcı etkinlikler planlama.

Kaynaklar

1) Çelenk, S. (2007). İlk Okuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Maya Yayıncılık 2)Göçer, A. )2009). Etkinlik Temelli İlkokuma Yazma Öğretimi.Anı Yayıncılık. 3) Öğretim görevlisi tarafından hazırlanan yaratıcı etkinliklerin bulunduğu uygulamaya yönelik ders notları.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024