ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİLERE HAYAT VE SOSYAL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİLERE HAYAT VE SOSYAL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Kod UZOG3037
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Üstün Zekalılara ve Yeteneklilere Hayat ve Sosyal Bilgiler öğretimi ile ilgili temel ilke ve kavramları bilme ve uygulama.

İçerik

Milli eğitimin iyi vatandaş yetiştirmeye yönelik hedefleri, ilköğretim I. kademede (1-5 sınıflar) vatandaşlık eğitimi, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler programlarının incelenmesi, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinin öğretimine etki eden psikolojik etkenler, hayat bilgisi ve sosyal bilgiler dersinde yararlanılacak araç-gereçler, öğretim araç-gereçlerinin geliştirilmesi. Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi sağlayan öğrenme modelleri, yaklaşımları ve yöntemlerinin teorisi ve öğrenme öğretme etkinliklerinin mikro öğretimle öğretmen adaylarına kazandırılması. Aşamalı sınıflamaya uygun hedef ve davranış yazma, yıllık-ünite-günlük ders plânlarını yapma; öğretme, öğrenme, düşünme ve performansın değerlendirilmesi.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, öğrenci ürün dosyası oluşturma

Kaynaklar

Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Öztürk, C. ve Dilek, D. (Ed.). (2007). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi:Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Ankara: PegemA Yayıncılık. MEB. (2005). İlköğretim Hayat Bilgisi Programı (1. 2. 3. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. Sönmez, V. (1999). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024