ELEŞTİREL DÜŞÜNCE BECERİLERİ

İzlence Formu

Ders Adı ELEŞTİREL DÜŞÜNCE BECERİLERİ Kod UZOG3032
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Çeşitli düşünme biçimlerinin ve düşünce düzeylerinin öğrenilmesi, düşünce modellerinin öğrenilmesi ve eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılmasıdır.

İçerik

DÜŞÜNME NEDİR?; BASİT DÜZEYLİ DÜŞÜNME; KARMAŞIK DÜZEYLİ DÜŞÜNME: ELEŞTİREL DÜŞÜNME (TÜMEVARIM DÜŞÜNME BECERİLERİ, TÜMDENGELİM DÜŞÜNME BECERİLERİ, DEĞERLENDİRİCİ DÜŞÜNME BECERİLERİ) YARATICI DÜŞÜNME, SORUN ÇÖZME, KARAR VERME VE METABİLİŞ; DÜŞÜNCE BECERİLERİNİ GELİŞTİRİCİ TEKNİK VE PROGRAMLARIN TANITILMASI VE ÜNİTELER İŞLENİRKEN BUNLARIN KULLANILMASINA İLİŞKİN ÇALIŞMALARIN YAPTIRILMASI: AKIL HARİTASI; TAYLOR’IN ÇOKLU YETENEK MODELİ, DE BONO’NUN 6 DÜŞÜNME ŞAPKA TEKNİĞİ; DE BONO’NUN CORT DÜŞÜNME PROGRAMI; FEURSTEİN’IN ARAÇLI ZENGİNLEŞTİRME PROGRAMI.

Öğretim Yöntemleri

Buluş Yoluyla Öğrenme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Eğitim Stratejisi, Düz Anlatım, Küçük – Büyük Grup Tartışma Tekniği, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap.

Kaynaklar

Paul, W. R. (1995). Critical Thinking. Foundation for Critical Thinking, CA. Weiler, E. (2001). Thinking Skills. Remedia Publications, AZ. Fisher, A. (2004). Critical Thinking: An Introduction. Cambrdige University Pres, Cambridge. BrinkBudgen, R., (2003). Critical Thinking for Students, How to Boks Ltd., Oxford.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024