Öğretmen adayının, fen ve teknoloji dersinin öğretiminde laboratuvarın önemini kavraması, deney çeşitlerine ve öğretimsel yöntemlere göre bilimsel süreç becerilerinin nasıl kazandırıldığının farkına varılması ve ilköğretim I. kademe Fen ve Teknoloji Derslerinde yer alan deneysel etkinlikleri yapabilme yeterliliğine sahip olmalarını sağlamak
Fen ve Teknoloji öğretiminde laboratuvarın önemi ve amacı, Laboratuvarda güvenlik, Yapılandırmacı yaklaşım ve laboratuvar çalışmaları, Bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları, deney çeşitleri, İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi)
Bilgisayar destekli öğretim, İşbirlikli öğrenme, Soru-cevap, Tartışma
Çepni, S. (Ed.) (2008). Sınıf Öğretmenleri ve Öğrenciler İçin Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları-I. Trabzon: Celepler Matbaacılık. Çepni, S. (Ed.) (2008). Sınıf Öğretmenleri ve Öğrenciler İçin Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları-II. Trabzon: Celepler Matbaacılık. İlköğretim Fen Öğretimi, YOK-Dünya Bankası Öğretmen Yetiştirme Kitapları, 1997 Şimşek, N. , Çınar Y. (2009). Fen Bilgisi Laboratuarı ve Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayın