Öğrencilerin Üstün Zekalılar ve Yetenekliler için Eğitim Programlarının Farklılaştırılmasının kuram ve uygulamalarını bilip gerçekleştiren öğretmenler olarak yetiştirilmesi.
Üstün zekâlılar için eğitim programının farklılaştırılmasının anlamı; prensipleri; üstün zekâlı öğrencilerin eğitim gereksinimlerini karşılayacak farklılaştırmanın sağlanması, farklılaştırmaya rehberlik eden öğrenci özellikleri: hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili; hazır bulunuşluğa göre farklılaştırılmış bir dersin plânlanması; içerik, süreç ve ürünü farklılaştırmak için hazır bulunuşluğun kullanılması, ilgiye dayalı olarak farklılaştırılmış bir dersin plânlanması, ilgiye dayalı farklılaştırmayı destekleyen stratejiler, öğrenme profiline göre farklılaştırılmış bir dersin plânlanması, öğrenme profiline dayalı farklılaştırmayı destekleyen stratejiler, içerik, süreç ve ürünü farklılaştırmak üzere Öğrenme Profillerinin kullanılması, içeriğin farklılaştırılması, sürecin farklılaştırılması, ürünün farklılaştırılması, öğrencinin değerlendirilmesi.
Düz Anlatım, soru-cevap, tartışma, sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim
Tomlinson, C. A. (1999). Öğrenci Gereksinimlerine Göre Farklılaştırılmış Eğitim. İstanbul: Redhouse Eğitim Kitapları Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema yayıncılık