GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI

İzlence Formu

Ders Adı GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI Kod SBOG4056
Kredi 2 AKTS 3
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencilerin dünyamızın geleceği ve çevre sorunlarının temel nedenleri kavratmak. İnsandan kaynaklanan sorunlar, aşırı nüfus ve yerleşim yerlerine dayalı sorunları tanıtmak, ekonomik, tarım ve hayvancılığa dayalı sorunları kavratmak ve çözüm yolları sunmak, ormanlar ve sorunlarını kavratmak, açlık, fakirlik, insan hakları, nüfus, ırkçılık, gibi sorunların tanınmasın ve kimlerin neden olduğunu kavratmak, doğal afetleri tanımak ve korunma yollarını öğretmek, enerji sorunu kavratmak ve çözüm önerileri geliştirmektir.

İçerik

Dünyamız ve geleceği, günümüz dünya sorunlarının temel nedenleri. İnsandan kaynaklanan sorunlar, aşırı nüfus ve sorunları, yerleşim yerlerine dayalı sorunlar, ekonomik sorunlar, tarım ve hayvancılığa dayalı sorunlar, ormanlar ve sorunlar, açlık, fakirlik, insan hakları, nüfus, ırkçılık, gibi sorunların incelenmesi, alternatif görüşler, eğitim sorunları, doğal afetler ve korunma yolları, enerji sorunu ve çözüm önerileri

Öğretim Yöntemleri

Günümüz Dünya Sorunları dersinde amaçlanan kazanımları elde etmesi için temel kavramları öğrenme, sorunları görme ve bunlara çözüm önerileri getirebilme becerileri kazanmadır. Bunun içinde ödev, proje hazırlamak koşuluyla öğrencinin bilgiyi kendisinin bulması istenmektedir. Buluş yöntemine dayalı olarak, öğrencilerin konularla ilgili proje hazırlamaları sağlanarak bunlar üzerinde tartışmalar yapılmak suretiyle ders işlenmektedir. Temel kavramların yanında meslek becerisi anlamında MEB tarafından Yapılandırmacı öğrenme kuramına göre hazırlanan programlarda ders işleyecek öğretmen adaylarına etkinliklerle öğretme alışkanlıkları da böylece kazandırılmaya çalışılmaktadır.

Kaynaklar

1) ARMSTRONG, D.G.,-HUNKINS, F. J., 1989, World Geography (People and Places) Merril Publishing Company, Columbus, Ohio. 2) ATALAY, İ., 2001, Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir. 3) ATALAY, İ., 2003, Resimli ve Haritalı Ansiklopedik Dünya Coğrafyası İnkılap Kitabevi, İstanbul. 4) BROWN, LR., FLAVİN, C., POSTEL, S. (1998). Gezegeni Kurtarmak. Tübitak-Tema Vakfı Yayınları No:4, Ankara. 5) BROWN,L.R., KANE, H., (1997). Yarını Düşünmek. Tübitak-Tema Vakfı Yayınları No:6, Ankara. 6) D.İ.E. (1993) 1990 Genel Nüfus Sayımı(Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri 32- Isparta). Ankara. 7) DANIEL, Peter, M. HOPKINS. (1995). The Geography of Settlement (Second Edition). London: Oliver&Boyd Longman House. 8) DOĞANAY, Hayati. (2001) Türkiye Turizm Coğrafyası. Konya:Çizgi Kitabevi. 9) DOĞANAY, Hayati.(1994b). Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Erzurum: Atatürk Üniv. Yayınları No: 767. 10) DPT. (1990). Türkiye Sosyal Göstergeler. Ankara: DPT Yayın No: 2233. 11) İSBİR, Eyüp. (1986). ޞehirleşme ve Meseleleri (Çevre-Mesken-Yönetim). Ankara: Ocak Yayınları. 12) ÖZEY, R. (2001). Günümüz Dünya Sorunları. Aktif Ayayınları. İstanbul. 13) ÖZGÜR, E. Murat. (1998). Türkiye Nüfus Coğrafyası. Ankara:GMC Basımevi. 14) SUNAY, Ç. (2000). ?İnsanlık Geleceği ile mi oynuyor? İklim Değişiyor.? Tübitak Bilim ve Teknik, Temmuz, 2000, Ankara. 15) ޞAHİN, Cemalettin. (1987). Erozyon-Toprak Erozyonu-Yarıntı (Gully) Erozyonu. Ankara: Gazi Üni. Gazi Eğit. Fak. Dergisi. 3 (1). 16) ޞAHİN, Cemalettin. ޞ. SİPAHİOĞLU. (2002a). Doğal Afetler ve Türkiye. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık 17) TÜMERTEKİN, Erol. N. ÖZGÜÇ. (1997). Ekonomik Coğrafya: Küreselleşme ve Kalkınma. İstanbul: Çantay Kitabevi. 18) WATT, F. (1998). Yaşadığımız Gezegen. Tübitak Popüler Bilim Kitapları No:79, Gençlik Kitaplığı No:9, Ankara. WITHERICK, M.E. (1990). Population Geography. London: Longman Modular Geography Series, University of Southampton.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024