Öğretmen adaylarının, özel gereksinimi olan çocuklarla ilgili temel kavramları tanımaları. bu çocukların ihtiyaç ve gereksinimlerine yönelik tanımlamaları yapabilmeleri. Erken Çocukluk Özel Eğitimi ile Okulöncesi Eğitimi programları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırarak gerekli planlamaları yapabilmeleri. Sınıf içi çevresel düzenlemeleri organize edebilmeleri ve uygun ölçme araçlarından faydalanarak çocukların tüm gelişim alanlarını değerlendirerek, destekleyebilmeleri.
erken çocuklukta gelişim ve bu gelişim özelliklerinin özel gereksinimli çocuklarda nasıl seyrettiği. Erkken çocukluk döneminde, bir çocuğun özel eğitime ihtiyacı olup olmadığının nasıl değerlendirildiği. bu değerlendirme sonucunda eğitim ve öğretim çevrelerinin düzenlenmesi.
Düz anlatım, soru cevap, video yolu ile öğretim, tartışma, beyin fırtınası, jigsaw