Bu dersin amacı, çevre okur-yazarlığının geliştirilmesi ve nasıl bir çevre eğitiminin verilebileceğinin yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Günümüzde hızla artan çevre sorunları ile mücadelede en az yasal süreçler kadar eğitimin de payı olduğu kabul edilen bir gerçektir. Bu çerçevede çevre eğitimi aslında sadece okul ile sınırlı olmayıp her yş ve cinsiyetten insanı ilgilendiren bir husustur. Bununla birlikte okul sıralarında verilen eğitimin kalıcı alışkanlıklar yerleştirmesi açısından önemi büyüktür. Bu derste çevre ve çevreyi ilgilendiren doğal yaşam,ekosistem döngüleri gibi konulardan daha çok doğru bir çevre eğitiminin nasıl yapılandırılması gerektiği üzerinde durulmaktadır. Bu çerçevede çevre eğitiminin ilk adımını oluşturan bilinç oluşturmadan çözüm süreçlerine katılıma kadar her aşamada eğitim verilmektedir.
Ön çalışma, Anlatım, soru-cevap, son değerlendirme
1) Ulusal Çevre Eylem Planı İçin Çevre Eğitimi Notları, T.C. Çevre Bakanlığı2) Çevre Sorunları Eğitiminin Amaç ve Temel İlkeleri, Prof. Dr. Yahya Akyüz.3) UNESCO-UNEP Himayesinde Çevre Eğitiminin Gelişimi ve Türkiye?de Orta Öğretim Çevre Eğitimi, Sevil Ünal ? Ebru Dımışkı, 1999.4) AB Üyelik Sürecinde Çevre Eğitimi, Mete Alım, 20065) Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Açısından İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi, Belgin Tanrıverdi, 2009. 2. Yayımlanmış Bilimsel Tez ve Makaleler. 3. Çepni S. (Editör) (2017) Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi, Pegem Yayıncılık