ALMANCA'NIN İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE İLKE VE YÖNTEMLER

İzlence Formu

Ders Adı ALMANCA'NIN İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE İLKE VE YÖNTEMLER Kod ALOG4027
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Almanca'nın İngilizceden sonra ikinci yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, ilkelerin ve prensiplerin temel yapısının öğretilmesi. Bu yöntemi uygulayabilmek için çeşitli stratejilerin tanıtılması ve bu stratejilerin farklı alanlarda( dilbilgisi, sözcük dağarcığı, telafuz ve yazım kuralları, metin çalışması gibi alanlara) uygulanması

İçerik

Bugünkü dil politikaları bağlamında ülkemizde Almanca İngilizceden sonra öğrenilen ikinci dil konumundadır. Bu derste bir dilin ikinci yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve ilkeler somut örneklerle irdelenecektir

Öğretim Yöntemleri

Öğretmen sunuşu, tartışma, ikili ve grup çalışmaları

Kaynaklar

Ders notu düzenlenmiştir Neuner,Gerhard/Hufeisen,Britta/Anta Kursisa/Nicole Marx/Ute Koithan/Sabine Erlenwein (2009): Deutsch als zweite Fremdsprache. Fernstudieneinheit 26. Goethe-Institut München

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024