20. yüzyılın başından bu yana yabancı dil olarak Almanca öğretimini yönlendirmiş olan başlıca yaklaşım ve yöntemlerin tarihsel gelişim çizgisi içinde kuram ve uygulama boyutu ile tanıtılması ; bu çerçevede alanla ilgili temel ilke ve kavramların öğretilmesi.
Almanca öğretiminde temel kavramlar, yabancı dil eğitiminin tarihsel gelişimi, dilbilgisi-çeviri yöntemi, konuşsal-işitsel yöntem ve bu yöntemlerin oluşmasını hazırlayan koşullar. Bu ders kapsamında Almanca öğretmen adayları yabancı dil olarak Almanca uzmanlık alanı ile ilgili tarihsel bilinç kazanacaklar; bu çerçevede Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar 2 dersinde devam etmek üzere dilbilgisi-çeviri yöntemi ve konuşsal-işitsel yöntem ile ilgili bilgiler edinecekler, ele alınan bu yöntemleri karşılaştırılarak bunların günümüzdeki kullanılabilirliğini/verimliliğini sorgulayacaklar; alanla ilgili temel ilke ve kavramların öğrenecekler, yöntemleri oluşturan kuramsal temeller ile dilbilim,ruhbilim,eğitbilim gibi ilgili bilim dalları arasında ilişkiler kurabilecekler; ders kitapları temelinde kuramsal bilgiyi uygulama boyutuna aktarabilmeyi öğreneceklerdir.
Öğretmen sunuşu, sınıf içi tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması
-Neuner,G/ Hunfeld,H. (2000) : Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts Fernstudieneinheit 4- Berlin Langenscheidt -Neuner,G./Krüger,M/Grewer,U.(1985): Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht,Langenscheidt Berlin. Polat,T./Tapan,N.