ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR I

İzlence Formu

Ders Adı ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR I Kod ALOG2039
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

20. yüzyılın başından bu yana yabancı dil olarak Almanca öğretimini yönlendirmiş olan başlıca yaklaşım ve yöntemlerin tarihsel gelişim çizgisi içinde kuram ve uygulama boyutu ile tanıtılması ; bu çerçevede alanla ilgili temel ilke ve kavramların öğretilmesi.

İçerik

Almanca öğretiminde temel kavramlar, yabancı dil eğitiminin tarihsel gelişimi, dilbilgisi-çeviri yöntemi, konuşsal-işitsel yöntem ve bu yöntemlerin oluşmasını hazırlayan koşullar. Bu ders kapsamında Almanca öğretmen adayları yabancı dil olarak Almanca uzmanlık alanı ile ilgili tarihsel bilinç kazanacaklar; bu çerçevede Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar 2 dersinde devam etmek üzere dilbilgisi-çeviri yöntemi ve konuşsal-işitsel yöntem ile ilgili bilgiler edinecekler, ele alınan bu yöntemleri karşılaştırılarak bunların günümüzdeki kullanılabilirliğini/verimliliğini sorgulayacaklar; alanla ilgili temel ilke ve kavramların öğrenecekler, yöntemleri oluşturan kuramsal temeller ile dilbilim,ruhbilim,eğitbilim gibi ilgili bilim dalları arasında ilişkiler kurabilecekler; ders kitapları temelinde kuramsal bilgiyi uygulama boyutuna aktarabilmeyi öğreneceklerdir.

Öğretim Yöntemleri

Öğretmen sunuşu, sınıf içi tartışma, bireysel çalışma, grup çalışması

Kaynaklar

-Neuner,G/ Hunfeld,H. (2000) : Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts Fernstudieneinheit 4- Berlin Langenscheidt -Neuner,G./Krüger,M/Grewer,U.(1985): Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht,Langenscheidt Berlin. Polat,T./Tapan,N.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024