Bilgi edinme ve öğrenme yolu olan dinleme becerisini en etkin biçimde kullanan bireyler yetiştirmek. Yaşadığımız toplum içerisinde birlik, güven ve sevgi ortamını oluşturmak için birbirini saygı ile dinleyen ve anlayan, istekli, ilgili, amaçlı, eleştirici dinleyiciler yetiştirmek.
Dinleme becerisini geliştirici çalışmalar yapma. Ruhbilim araştırmalarından da yararlanarak dinleme etkinliğinin işleyişini ve verimlilik sürelerini belirginleştirme; dikkat sürelerinin belirlenmesi; bellekte tutma ve kavrama çalışmalarına dikkat çekme. Çeşitli ses ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, tümel dinleme-anlama, seçici dinleme-anlama çalışmalarını örnekleme. Öğretmen adaylarına, ilköğretimdeki Türkçe derslerinde kullanmak üzere çeşitli dinleme-anlama alıştırmaları gösterme, tanıtma ve bu alıştırmaları kendilerinin de geliştirebilmeleri için olanak sağlama. Sınıf içinde çeşitli dinleme alıştırmaları gerçekleştirme.
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, beyin fırtınası
Özbay, Murat (2009), Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi, Öncü Kitap, Ankara. Özbay, Murat (2005), Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Akçağ, Ankara. Yıldırım, Ali, Doğanay, Ahmet, Tütünoğlu, Ali (2000), Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri, Ankara. Sever, Sedat (1997), Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara. Çiftçi, Musa(2001), Dinleme Eğitimi ve Dinlemeyi Etkileyen Faktörler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 2, s.165-177. Güneş, Firdevs (1997), Okuma-Yazma Öğret,m, ve Beyin Teknolojisi, Ocak Yayınları, Ankara.