ANLAMA TEKNİKLERİ 2: DİNLEME EĞİTİMİ

İzlence Formu

Ders Adı ANLAMA TEKNİKLERİ 2: DİNLEME EĞİTİMİ Kod TUOG3044
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 2 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bilgi edinme ve öğrenme yolu olan dinleme becerisini en etkin biçimde kullanan bireyler yetiştirmek. Yaşadığımız toplum içerisinde birlik, güven ve sevgi ortamını oluşturmak için birbirini saygı ile dinleyen ve anlayan, istekli, ilgili, amaçlı, eleştirici dinleyiciler yetiştirmek.

İçerik

Dinleme becerisini geliştirici çalışmalar yapma. Ruhbilim araştırmalarından da yararlanarak dinleme etkinliğinin işleyişini ve verimlilik sürelerini belirginleştirme; dikkat sürelerinin belirlenmesi; bellekte tutma ve kavrama çalışmalarına dikkat çekme. Çeşitli ses ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, tümel dinleme-anlama, seçici dinleme-anlama çalışmalarını örnekleme. Öğretmen adaylarına, ilköğretimdeki Türkçe derslerinde kullanmak üzere çeşitli dinleme-anlama alıştırmaları gösterme, tanıtma ve bu alıştırmaları kendilerinin de geliştirebilmeleri için olanak sağlama. Sınıf içinde çeşitli dinleme alıştırmaları gerçekleştirme.

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, beyin fırtınası

Kaynaklar

Özbay, Murat (2009), Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi, Öncü Kitap, Ankara. Özbay, Murat (2005), Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi, Akçağ, Ankara. Yıldırım, Ali, Doğanay, Ahmet, Tütünoğlu, Ali (2000), Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri, Ankara. Sever, Sedat (1997), Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara. Çiftçi, Musa(2001), Dinleme Eğitimi ve Dinlemeyi Etkileyen Faktörler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 2, s.165-177. Güneş, Firdevs (1997), Okuma-Yazma Öğret,m, ve Beyin Teknolojisi, Ocak Yayınları, Ankara.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024