Bilgi edinme ve öğrenme yolu olan okuma becerisini en etkin biçimde kullanan bireyler yetiştirmek. Eğitim öğretim sürecinde okuduğunu anlayan ve bundan yeni bilgiler üreten bireyler yetiştirmek.
Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler ve okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Okuma çeşitleri ve amaca bağlı olarak okuma çeşidinin seçimi. Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirme çalışmaları. ‘Eleştirel okuma’ kavramını metinlerden yola çıkarak örnekleme, eleştirel okuma çalışmaları ve alıştırmaları yapma.
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, beyin fırtınası
Özbay, Murat (2009), Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi, Öncü Kitap, Ankara. Yıldırım, Ali, Doğanay, Ahmet, Tütünoğlu, Ali (2000), Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri, Ankara. Sever, Sedat (1997), Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara. Güneş, Firdevs (1997), Okuma-Yazma Öğretim, ve Beyin Teknolojisi, Ocak Yayınları, Ankara. Özdemir, Emin (2002), Eleştirel Okuma, Bilgi Yayınları, Ankara. Özdemir, Emin, Okuma Sanatı, İnkılap Kitabevi, İstanbul. Göktürk, Akşit (1998), Okuma Uğraşı, İnkılap Yayınları, İstanbul. Sartre, Jean-Paul (1996), Sözcükler, çev. Bertan Onaran, Payel Yayınları, İstanbul. Yazım Kılavuzu (2005), Türk Dil Kurumu, Ankara. Türkçe Sözlük (2005), TDK, Ankara Schopenhauer (2009), Okumak Yazmak ve Yaşamak Üzerine, Şule Yayınları, İstanbul.