YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM PROBLEMLERİ

İzlence Formu

Ders Adı YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM PROBLEMLERİ Kod RVPD3027
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı yetişkin psikolojisini anlamak ve açıklamak, yetişkin yaşamında meydana gelen fiziksel, psikolojik ve davranışsal değişimleri anlayabilmek, ebeveyn eğitiminin önemini kavrayabilmektir.

İçerik

Ergenlik, beliren yetişkinlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri ve olası uyum problemleri

Öğretim Yöntemleri

Powerpoint sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, ders notu

Kaynaklar

Onur, Bekir (2000) Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm. Ankara: İmge Kitabevi. Arnett, J.J., Galambos, N.L. (2003). Culture and conceptions of adulthood. New Directions for Child and Adolescent Development, 100, 91-98. Turner, J.S., Helms, D.B. (1994). Contemporary Adulthood.(Fifth Edition) USA: Harcourt Brace College Publishers. Hayslip, B. Jr., Panek, P. E. (2002). Adult Development and Aging. (Third edition)USA: Krieger Publishing Company Smith, T., Spiro, A. (2002). Personality, health, and aging: Prolegomenon for next generation. Journal of Research in Personality, 36, 363-394. Mintz, A. P. (2000). Menapause, hormones, aging, sexes, health. Total Health, 22 (5), 33-35. Delhez, M., Hansenne, M., Legros, J. (2003). Andropause and psychopathology, minor symtoms rather than pathological ones. Psychoneuroendocrinology, 28, 863-874. Lippert, L. (1997). Women at midlife: Implications for theories of women?s adult developmant. Journal of Counseling and Development. 7 (1), 16-22. Ateş, R. ve diğerleri (2004). Evlilik Okulu. İstanbul: Remzi Kitapevi .

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024