TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL DANIŞMANLIĞI

İzlence Formu

Ders Adı TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL DANIŞMANLIĞI Kod RVPD3062
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Psikolojik danışman olarak daha sonra görev yapacağı sistemi tanımak, Okulda Psikolojik danışmanın görev ve sorumluluklarını bilir. okul sistemi içinde diğer birimler ile işbirliği yaparak görevini daha etkili sunma yollar konusunda beceri kazanır. Alanı ile ilgili mevzuatın mantıksal temellerini anlayarak hareket eder. Milli eğitimin işleyişi ile ilgili mevzuatı bilir ve ona uygun hareket eder.

İçerik

Çağdaş eğitim sistemleri; Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı; yerinden yönetim; öğretim liderliği, okul yönetiminde psikolojik boyut; etkili okul ve okul geliştirme; eğitimde stratejik yönetim, toplam kalite; akreditasyon uygulamaları; Türk eğitim sisteminin sorunları; Türk eğitim sisteminde rehberlik ve psikolojik danışmanın yeri ve önemi

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yoluyla, beyin fırtınası, grup tartışması, araştırma, soru cevap, anlatım, görsel sunu, örnek olay incelemesi, rol oynama

Kaynaklar

Erdoğan, İrfan. (2008) Türk Eğitim Sistemi, Sistem yayıncılık, ANKARA ; Erdoğan, İrfan (2015). Milli Eğitime Dair, Nabel yayın dağıtım, ANKARA. ALanla ilgili güncel makaleler. Milli eğitim sistemi ve Rehberlik hizmetleri ile ilgili mevzuat.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024