Ders Adı | KARİYER DANIŞMANLIĞINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Kod | KADA7007 |
Kredi | 3 | AKTS | 6 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. İLKNUR ÖZALP TÜRETGEN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı ölçme-değerlendirme alanındaki temel kavram ve konuları sunmak ve kariyer danışmanlığı alanındaki ölçme-değerlendirme uygulamaları hakkında öğrencilere çeşitli bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Bu derste ölçme-değerlendirme , araçların psikometrik özelikleri, ölçüm aracı geliştirme aşamaları, etik, kariyer danışmanlığında ölçme değerlendirme meselesi üzerinde durulacaktır.
Dersin büyük bir bölümü seminer şeklinde geçer, bunun yanı sıra öğrenciler çeşitli ödev ve uygulamalar yaparak öğrendiklerini pekiştirirler.
Aguinis, H., Henle, C.A., & Ostroff, C. (2009). Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Ölçüm. İçinde N. Anderson, D.S. Öneş, H. Kepir Sinangil, C. Viswesvaran (Ed.), Endsütri, İş ve Örgüt Psikolojisi, C. 1, (s. 35-61). İstanbul: Literatür. Aiken, L.R. (1982). Psychological testing and assessment. 4th. ed., Boston: Allyn and Bacon. American Psychological Association Practice and Science Directorates (ed.). (2000). Report of the Task Force on Test User Qualifications. Erişim tarihi, 15.09.2007, http://www.apa.org/science/tuq.pdf. Anastasi, A. & Urbina, S. (1997). Psychological testing. New Jersey: Prentice Hall. Anastasi, A. (1988). Psychological testing, 6th ed., New York: Macmillan Publishing Co, Inc. Baş, T. (2006). Anket: Anket nasıl hazırlanır, uygulanır, değerlendirilir? 4.bs., Ankara:Seçkin Yayınları. Tekin, H. (1996). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Kitap ve Yayınevi. Amerikan Eğitim Araştırmaları Birliği Amerikan Psikoloji Birliği Eğitim Ölçümleri Uluslararası Konseyi. (1998). Eğitimde ve Psikolojide Ölçe Standartları. Çeviren: Selim Hovardaoğlu, Nilhan Sezgin. Türk Psikologlar Derneği ve ÖSYM Yayını. Ankara. Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Joint Committee on Testing Practices. (1998). Rights and responsibilities of test takers: Guidelines and expectations. Erişim tarihi 17.09.2007, http://www.apa.org/science/ttrr.html. Kline, P. (1986). A handbook of test construction: Introduction to psychometric design. New York: Methuen. Nunnally, J.C. (1967). Psychometric theory. McGraw-Hill Inc. Öner, N. (1997). Türkiye’de kullanılan psikolojik testler: Bir başvuru kaynağı. 3. bs., İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. Özçelik, D.A. (1992). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM Yayınları. Özgüven, İ.E. (1999). Psikolojik testler. Ankara: PDREM Yayınları. Telman, N. & Özalp-Türetgen, İ. (2004). Eleman seçimi. İstanbul: Epsilon. Turgut, M.F. & Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları. Türk Psikologlar Derneği Etik Komisyonu (2004). Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği. Erişim tarihi, 04.09.2007, http://www.psikolog.org.tr/content_detail.asp?cat=4&id=3. Urbina, S. (2004). Essentials of psychological testing. New Jersey: John Wiley & Sons. Ünsal, P. (2003). Örgütsel araştırmalarda anket yöntemi. İstanbul: Çantay Kitabevi. Yeşilyaprak, B. (2011). Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı. Pegem Yayınları Akademi, Ankara. Kuzgun, Y. & Bacanlı, F. (2002). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi . Nobel Yayın Dağıtım.