ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ

İzlence Formu

Ders Adı ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Kod OÖOG2304
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi HAKAN ŞAHİN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Oyun kavramını ifade etme, Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramlarını bilme, Oyun ile ilgili temel kavramları açıklama, Erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamalarını kavrama, Farklı kültürlere göre oyunun anlamını ve eğitsel değerini ifade etme, Türk kültüründe oyun ve oyuncakları ifade etme, Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimini kavrama.

İçerik

Çocuklardaki bedensel ve psikomotor gelişim özelliklerini bilir. Oyunun tanımını, tarihçesini, evrelerini, oyunla ilgili görüşleri ve kuramları bilir. Oyunun çocuğun gelişimindeki önemini bilir. Oyun etkinliklerini yapısal özelliklerine uygun olarak planlar, ortamı düzenler ve uygular. Oyun etkinliklerinde yetişkinin-öğretmenin rolünü bilir. Planlanan oyun etkinliklerini uyguladıktan sonra uygun şekilde değerlendirmeyi bilir.

Öğretim Yöntemleri

Ön çalışma, Anlatım, soru-cevap, son değerlendirme

Kaynaklar

Turla, A., Avcı, N. ve Ersoy Ö. (2006) Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap: Çocuklar İçin Erken Uyarıcı Çevre, İstanbul: Morpa Yayınları Sevinç, M. (2004). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun İstanbul: Morpa Yayınları Poyraz, H. (2003)Okul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak, Ankara: Anı Yayıncılık Özdoğan B.(2000) Çocuk ve Oyun: Çocuğa Oyunla Yardım, Ankara: Anı Yayıncılık -Özdemir, N. (2006).Türk Çocuk Oyunları, Ankara: Akçağ Yayınları Pramling-Samuelsson. I. Fleer, M.(2009). Play and Learning in Early Childhood Settings: International Perspectives, London:Springer Publishing Broadhead, P. (2004) Early Years Play and Learning: Developing Social Skills and Cooperation, London: Routladge Farmer Saracho , O. N.,and Spodek, B. (1998). Multiple Perspectives on Play in Early Childhood Education, Albany: State University of Newyork Press

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024