EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

İzlence Formu

Ders Adı EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Kod OÖOG2306
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi CENGİZ POYRAZ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi kavramlarının öğretmen adaylarınca kavranılması ve eğitim sosyolojisinin önemini, toplum ve kurumlar açısından işlevini ve bu alanın eğitime katkısının incelenmesidir.

İçerik

Sosyoloji nedir, diğer bilimlerle ilişkileri nelerdir?; Sosyolojinin Kurucuları: Comte, Durkheim, Marx, Weber, vd. ; Sosyolojik teoriler ; İlkçağ toplum yapısı ve felsefenin kurumlara olan etkisi; Sokrates, Platon, Aristoteles, Sofistler; Ortaçağ toplum yapısı, Doğu ile Batı kurumlarının karşılaştırılması, felsefenin etkisi; Aquinas, Bacon, Farabi, İbni Sina; Rönesans dönemi; felsefesi, sanatı siyaseti ve eğitim kurumları; Modernizm, küreselleşme eğitim felsefesindeki değişim; Geleneksel ve modern eğitim kuramları: Marx, Comte ve Rousseau’nun felsefeleri; Toplum, toplumsal değerler, normlar, örgütler ve toplumsal yapıda eğitimin rolü ve önemi; Eğitim Sosyolojisi tanımı ve kapsamı; Eğitim sosyolojisi alanındaki teoriler şeklindedir.

Öğretim Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Seminer

Kaynaklar

Küken, G. ( 2003). İlkçağda Eğitim Felsefesi. Alfa Kitabevi: Bursa. Sencer, M. (1989). Toplumbilimlerinde Yöntem. Beta Yayıncılık: İstanbul. Ergun, D. (1987). Sosyoloji ve Eğitim. Özkan Yayınevi: Ankara. Bekman, S. ve Aksu-Koç, A. (2013). İnsan gelişimi, aile ve kültür: Farklı bakış açıları. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Tezcan, M. (2015). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık. Doğan, İ. (2012). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024