YAZINSAL VE GÖRSEL ANLATILAR

İzlence Formu

Ders Adı YAZINSAL VE GÖRSEL ANLATILAR Kod INDE9009
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. YILDIZ KILIÇ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Yazınsal ve görsel anlatının yapısal özelliklerini ve uyarlama esnasındaki iletişim ve ilişkilerinin seçili metinler, film ve resim örneklenmesi.

İçerik

Renösans'dan Postmodern döneme uzanan kapsamlı bir süreci karakterize eden seçili roman, oyun ve şiir metinleri, uyarlamayla ilişkilendirildikleri film, resim ve sahne oyunlarıyla incelenir.

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yolu ile öğretim, düz anlatım, örnekleme, soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğretim

Kaynaklar

Textual Narratives: Charles Dickens, Oliver Twist Anthony Burgess, A Clockwork Orange John Fowles, The French Lieutenant's Woman William Shakespeare, Hamlet G. B. Shaw, Pygmalion Wiliam Wordsworth, Tintern Abbey D. G. Rossetti, Mary's Girlhood Alfred Lord Tennyson, The Lady of Shalott " " " Mariana Visual Narratives: Carol Reed (Yön.), Oliver! Alan Bleasdale (Yön.), Oliver Twist Stanley Kubrick (Yön.), A Clockwork Orange Karel Reisz (Yön) /Harold Pinter, The French Lieutenant's Woman Michael Almereyda (Yön.), Hamlet (Ethan Hawke) Franco Zifferelli (Yön.), Hamlet (Mel Gibson) Gregory Doran (Yön.), Hamlet (David Tennant) Anthony Asquith (Yön.) Pygmalion (Leslie Howard) George Cukor (Yön.), My Fair Lady (Audrey Hepburn) J. M. W. Turner, Tintern Abbey D. G. Rossetti, The Girlhood of Mary Virgin " " Ecce Ancilla Domini William Holman Hunt, The Lady of Shalott John Everett Millais, Mariana Reference: Roland Barthes, Mythologies R.Giddings & E. Sheen (Ed.), The Classical Novel: From Page to Screen Linda Hutcheon, A Theory of Adaption Jacob Lothe, Narrative in Fiction and Film S. Onega & C. Gutlenben, Refracting the Canon in Contemporary British Literature and Film

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024