CAĞDAŞ TİYATRO

İzlence Formu

Ders Adı CAĞDAŞ TİYATRO Kod INDE9005
Kredi 3 AKTS 6
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi ARPİNE MIZIKYAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, 20 yy. ikinci yarısına doğru ortaya çıkan "Theatre of the Absurd" (absürd tiyatro) ve sonrasında Aleks Sierz’in, izleyiciyi şok etmek, sarsmak ve gerçekleri en açık haliyle onların yüzüne vurmak olarak nitelendirdiği “in-yer-face” theatre (suratına tiyatro) akımlarının özelliklerini, şiddet, acı çekme/çektirme ve travma kavramlarını derste inceleyeceğimiz oyunlar içinde nasıl ele alındığını irdelemektir.

İçerik

Avantgarde tiyatrosu ile başlayıp, 20 yy. sonlarına doğru Aleks Sierz’in, izleyiciyi şok etmek, sarsmak ve gerçekleri en açık haliyle onların yüzüne vurmak olarak nitelendirdiği “in-yer-face” theatre (suratına tiyatro) akımını birkaç oyun metni ile incelemektir.

Öğretim Yöntemleri

Sunum, power-point, soru-cevap

Kaynaklar

Metinler: Sarah Kane, Blasted (Beckett's Endgame and Bond's Lear) Anthony Neilson, Penetrator Martin McDonagh, The Beauty Queen of Leenane (Synge's The Playboy of the Western World and McDonagh's A Skull in Connemara) Mark Ravenhill, Shopping and Fucking Philip Ridley, Mercury Fur İkincil Kaynaklar: Secondary Sources: Martin Esslin, The Theatre of the Absurd Jean-François Lyotard, The Postmodern Condition: A Report on Knowledge Sigmund Freud, “Mourning and Melancholia” Civilization and Its Discontents Aleks Sierz, In-yer-face Theatre: British Drama Today Christopher Innes, Modern British Drama: The Twentieth Century Antonin Artaud, The Theatre and Its Double Cathy Caruth, Trauma: Explorations in Memory Shoshana Felman and Dori Laub, Testimony: Crises of Witnessing in Literature, Psychoanalysis, and History Terry Eagleton, Sweet Violence Albert Camus, “The Myth of Sisyphus” Jeremy Black, The Making of Modern Britain: The Age of Empire to the New Millennium Hannah Arendt, On Violence Carol J. Adams, The Sexual Politics of Meat: A Feminist-Vegetarian Critical Theory Michael Billington, "Excessive Talent for Plundering Irish Past". Manchester Guardian Weekly. Fintan O'Toole, "Shadows Over Ireland". American Theatre.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024