FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMI ZENGİNLEŞTİRME VE PROGRAM FARKLILAŞTIRMA

İzlence Formu

Ders Adı FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMI ZENGİNLEŞTİRME VE PROGRAM FARKLILAŞTIRMA Kod SINO9075
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. BEHİYE AKÇAY
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu dersin amacı sınıf öğretmenliğinde kullanılan program zenginleştirme ve farklılaştırma ile ilgili temel teori bilgileri ve bu bilgileri uygulama olanağı sunmaktır.

İçerik

Ders; Bilimsel süreç becerileri, araştırma-sorgulama temelli öğrenme, farklılaştırılmış program modellerinin teorik altyapısı, farklılaştırılmış program modelleri; paralel müfredat modeli, ızgara modeli, kaplan modeli, İlkokul ders kitaplarının farklılaştırılmış modellere göre incelenmesi, Zenginleştirilmiş program modellerinin teorik altyapısı, Program geliştirmede zenginleştirme stratejileri, FATİH projesi kapsamında geliştirilen Zenginleştirilmiş Ders Materyallerinin İncelenmesi, İlkokul 1, 2, 3, ve 4.sınıflar için zenginleştirilmiş ve farklılaştırılmış ders programı hazırlama

Öğretim Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğrenme, bilgisayar destekli eğitim, işbirlikçi öğrenme, tartışma, soru-cevap, proje tabanlı öğrenme

Kaynaklar

New South Wales Department of Education and Training (2004). Policy and implementation strategies for the education of gifted and talented students. http://www.curriculumsupport.education.nsw.gov.au/policies/gats/assets/pdf/polsuppcd.pdf Waicunas, N. & Massicotte, C. (2013). Differentiated Instruction and Curriculum. University of Connecticut Voegel, G. H. (1969). A Curriculum Organization Grid System: A Model for Community College Curriculum Development. Los Angeles: University of California New South Wales Department of Education and Training (2004). Extract from support package: curriculum differentiation: The Kaplan model Quintanilla, G. & Packard, T. (2002). A participatory evaluation of an inner-city science enrichment program. Evaluation and Program Planning, (25), 15-22. Stake, J. E. & Mares, K. R. (2001). Science enrichment programs for gifted high school girls and boys: predictors of program ımpact on science confidence and motivation Journal of Research In Science Teaching, 38 (10), 1065-1088. Karaduman, G.B., (2011). Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Yaklaşımlar: Uluslararası Karşılaştırma. Ankara, Siyasal Kitabevi Schiever, S. ve Maker, C.J. (2003). New Directions in enrichment and acceleration. N. Colengelo & G.A. Davis (Eds), Handbook of gifted education (3.bas.; s. 163-173) Boston, Allyn&Bacon Erdoğan, S. C. (2014). Üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler için fen bilimleri eğitiminde farklılaştırmanın gerekliliği. Genç Bilim İnsanı Eğitimi ve Üstün Zeka Dergisi, 2(2), 1-10.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024