GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE İLKOKUL ÖĞRETİM PROGRAMLARI

İzlence Formu

Ders Adı GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE İLKOKUL ÖĞRETİM PROGRAMLARI Kod SINO9015
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. İRFAN BAŞKURT
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

İlkokul Öğretim Programı geliştirme aşamalarını ve önemini bilmek, ilkokul öğretim programlarının tarihi gelişimini araştırmak, yürürlükte olan ilkokul öğretim programını değerlendirmek ve bazı ülkelerdeki ilkokul programlarını araştırmak.

İçerik

İlkokul Öğretim programı geliştirme aşamaları ve önemi. Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun (1924) kabulünden sonra Türkiye'deki ilkokul öğretim programlarının tarihi gelişimlerinin incelenerek, program içeriklerinin karşılaştırılması, bu konularda yapılan araştırmaların taranması. Yürürlükteki İlkokul öğretim programının incelenmesi; programın uygulanmasındaki bazı zorlukların tartışılması. Bazı ülkelerdeki ilkokul programlarının araştırılması.

Öğretim Yöntemleri

Sınıf içi ve grup tartışmaları, grup çalışmaları, örnek makale incelemeleri, sunumlar, anlatım, soru cevap, proje ve ödevler

Kaynaklar

1. Özgönül Aksoy: Osmanlı Dönemi İstanbul Sıbyan Mektepleri 2. Ali Akyıldız: Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme 3. Yahya Akyüz: Türk Eğitim Tarihi 4. Derl. Kemal Karpat: Osmanlı Geçmişi ve bu Günün Türkiye’si 5. Hasan Cicioğlu: Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Orta öğretim 6. Osman Ergin: Türk Maarif Tarihi (I-IV. Ciltler) 7. Necdet Sakaoğlu: Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi 8. Osman Kafadar: Türk Düşüncesinde Batılılaşma 9. Bayram Kodaman: Abdülhamit Devri Eğitim Sistemi 10. Edit: Tanıl Bora, Murat Gültekingil: Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, Tanzimat ve Meşrutiyet’in Birikimi

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024