KIRSAL KESİMDE EĞİTİM ÖĞRETİM: SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

İzlence Formu

Ders Adı KIRSAL KESİMDE EĞİTİM ÖĞRETİM: SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ Kod SINO9023
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi MUHİTTİN SAĞIRLI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dünyanın farklı coğrafyalarında, farklı ülkelerde kırsal yerleşim birimlerindeki eğitim-öğretim uygulamaları hakkında araştırma ve inceleme ile karşılaştırmalı bilgi sahibi olmak. Türk eğitim tarihinde, kırsal yerleşim alanlarında eğitim-öğretimin yerini ve nasıl yürütüldüğünü bilip, günümüzde ilkokullarda alternatif eğitim uygulamaları ile alandaki gelişmelerin neler olduğu ve bu birimlerde eğitim-öğretimin nasıl yürütüldüğünü, uygulama yollarında karşılaşılan temel sorunlar neler olduğunu bilmek ve çözümler üretmek.

İçerik

Dünyanın Farklı Coğrafyalarında Kırsal Yerleşim Alanlarında Eğitim-Öğretim Uygulamaları,Türk Eğitim Sistemi, Örgün Eğitim İçinde İlköğretim ve İlkokul, Türk Eğitim Tarihinde; Köy ve Köy altı Yerleşim Birimlerinde Eğitim-Öğretim, Kırsal Yerleşim Birimlerine Yönelik Öğretmen Yetiştiren Kurum ve Programlar, Başlangıçtan Günümüze Eğitim Öğretim Programları, Eğitim-Öğretim Programlarında Kırsal Yerleşim Birimlerindeki Eğitim-Öğretimin Yeri, Geçmişten Günümüze Kırsal Yerleşim Alanlarında İlköğretim/İlkokul Uygulamaları, uygulamaların Olumlu-Olumsuz Yönleri.

Öğretim Yöntemleri

Bilgisayar destekli sunumlar, büyük - küçük grup tartışmaları, beyin fırtınası. Konulara ilişkin okuma, inceleme ve araştırma yapma, proje tabanlı öğrenme.

Kaynaklar

1. Akyüz, Yahya (2008). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. 2. Binbaşıoğlu, Cavit (2000). Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayınları. 3. Güven, İsmail (2014). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık . 4. Kodaman, Bayram (1980). Abdülhamid Devri Eğitim sistemi. İstanbul: Ötiken Neşriyat. 5. Maarif Vekaleti; İlkmektepler Müfredat Programı, Devlet Matbaası, İst.1930. 6. Kültür Bakanlığı; İlkokul Programı, Devlet Basımevi, Ank. 1936. 7. Maarif Vekaleti; İlkokul Programı, Maarif Basımevi, İst.1957. 8. Milli Eğitim Bakanlığı; İlkokul Program Taslağı, Milli Eğitim Basımevi, İst.1965. 9. Milli Eğitim Bakanlığı; İlkokul Programı, Milli Eğitim Basımevi, İst, 1968. 10. İlköğretim Programları (1-5 Sınıflar), Ankara: Pegem Akademi, 2006. 11. FİDAN, Nurettin-BAYKUL,Yaşar; Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Öğretmen Rehberi, UNICEF ve M.E.B. İlköğretimin Yaygınlaştırılması Projesi, Ank. 1993. 12. DOĞAN, Ahmet Rüfayi; Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim, Uzun Yayınevi, Trabzon, 2003 13. ŞAHİN, Çavuş (editör); Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Pegem A Yayıncılık, Ank.2015 14. SAMANCI, Osman; Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Pegem Akademi Yayınları, Ank. 2016. 15. Dewey, John. Türk Maarifi Hakkında Rapor. M.E. Basımevi. Ankara:1924 16. WOFFORD, Kate. V.; Türkiye Köy İlkokulları Hakkında Rapor., M.E. Basımevi, Ank. 1952. 17. WOFFORD, Kate. V.; Köy Okullarında Öğretim, Çev: TÜKEL, A. Rıza, M.E.B. Basımevi, Ank. 1952. 18. OECD Eğitim-Öğretim Yıllıkları ve BM Verileri.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024