OSMANLIDAN GÜNÜMÜZE İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı OSMANLIDAN GÜNÜMÜZE İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ Kod SINO7753
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi MUHİTTİN SAĞIRLI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Genel olarak ve özellikle son dönem Osmanlı Devletinde eğitim-öğretim sistemi, eğitim-öğretim programları, Sıbyan Okulu eğitim-öğretim programları ve okuma - yazma öğretimi, uygulamaları hakkında araştırma ve inceleme ile karşılaştırmalı bilgi sahibi olmak. Tarihi süreç içerisinde Cumhuriyet Dönemi eğitim-öğretim sistemi, sistem içerisinde ilkokul eğitim-öğretim programları ve Türkçe öğretim programları, ilk okuma ve yazma öğretimi ile uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. Süreç içerisinde ilk okuma ve yazma öğretiminde öngörülen ve uygulanan yöntemlerin neler olduğu ve nasıl uygulandığı, uygulamada karşılaşılan sorunların neler olduğu ve bunlar için neler yapıldığı, konuya ilişkin süreçte yapılan özellikle uygulamalı saha çalışmaları hakkında karşılaştırmalı araştırma ve inceleme yapmak.

İçerik

Osmanlı Devleti Eğitim-Öğretim Sistemi, Sıbyan Okulları, Osmanlı Devletinde Eğitim-Öğretim Programları, Sıbyan Okulu Eğitim-Öğretim Programları ve Programlarda Okuma ve Yazma Öğretimi, Uygulamaları, Tarihi Süreç İçerisinde Cumhuriyet Dönemi Eğitim-Öğretim Sistemi ve Sistem İçerisinde İlkokul, Eğitim-Öğretim Programları ve Türkçe; İlk Okuma-Yazma Öğretimi, İlk Okuma ve Yazma Öğretimi Programı ile Uygulamaların Analizi, Karşılaştırmalı Araştırma ve İncelenmesi.

Öğretim Yöntemleri

Bilgisayar destekli sunumlar, büyük - küçük grup tartışmaları, beyin fırtınası. Konulara ilişkin okuma, inceleme ve araştırma yapma, proje tabanlı öğrenme.

Kaynaklar

1. Maarif Vekaleti; İlkmektepler Müfredat Programı, Devlet Matbaası, İst.1924. 2. Maarif Vekaleti; İlkmektepler Müfredat Programı, Devlet Matbaası, İst.1930. 3. Kültür Bakanlığı; İlkokul Programı, Devlet Basımevi, Ank. 1936. 4. Maarif Vekaleti; İlkokul Programı, Maarif Basımevi, İst.1957. 5. Milli Eğitim Bakanlığı; İlkokul Program Taslağı, Milli Eğitim Basımevi, İst.1965. 6. Milli Eğitim Bakanlığı; İlkokul Programı, Milli Eğitim Basımevi, İst, 1968. 7. İlköğretim Programları (1-5 Sınıflar), Ankara: Pegem Akademi, 2006.1. Akyüz, Yahya (2008). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. 8. Binbaşıoğlu, Cavit (2000). Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayınları. 9. Güven, İsmail (2014). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık . 10. Kodaman, Bayram (1980). Abdülhamid Devri Eğitim sistemi. İstanbul: Ötiken Neşriyat. 11. Temizyürek, F., Balcı, A. (2006). Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Programları. Ank: Nobel Yayın Dağ. 12. William S. Gray. (Çev: Nejat Yüzbaşıoğulları), (1964). Okuma ve Yazma Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024