Ders Adı | İLKOKUL MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ AKIMLAR | Kod | SINO7708 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi GÜLŞAH BATDAL KARADUMAN |
Dersin Veriliş Türü | |||
Öğrencileri yapılandırmacı matematik eğitimi felsefesi, problem çözme becerisi, bilimsel yaratıcılığı etkileyen faktörleri, matematiksel yaratıcılığın matematik eğitim programındaki yeri, matematiksel yaratıcılığı ölçme yolları hakkında bilgi sahibi yapmak. Onları matematiksel yaratıcılığı geliştirme etkinlikleri hazırlayabilecek ve matematik eğitimi konusundaki çağdaş akımları uygulamaya yönelik oturum düzenleyebilecek düzeye ulaştırmaktır.
Matematik eğitimi ile ilgili öğretme-öğrenme akımlarının tanıtılması ve değerlendirilmesi. Yapılandırmacı matematik eğitimi; Probleme dayalı öğrenme; Yapılandırmacı temellerde eğitim modelleri üzerine araştırmalar. Yaratıcılık, Matematiksel yaratıcılık, Matematiksel yaratıcılığın matematik eğitim programındaki yeri, Probleme dayalı öğrenme ve yaratıcılık, Matematiksel yaratıcılığın geliştirilmesi, Matematiksel yaratıcılığın ölçülmesi, Matematiksel yaratıcılığı geliştirme etkinlikleri, Matematik eğitimi konusundaki çağdaş akımları uygulamaya yönelik oturum düzenleme.
Buluş Yoluyla Öğrenme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Eğitim Stratejisi, Düz Anlatım, Küçük- Büyük Grup Tartışma Tekniği, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap.
Baki, A. (2014). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. İstanbul: Harf Yayınevi Zembat, İ. Ö. (2014). Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Pesen, C. (2008). Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Altun, M. (2013). Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınevi.