İLKOKUL MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ AKIMLAR

İzlence Formu

Ders Adı İLKOKUL MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ AKIMLAR Kod SINO7708
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi GÜLŞAH BATDAL KARADUMAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencileri yapılandırmacı matematik eğitimi felsefesi, problem çözme becerisi, bilimsel yaratıcılığı etkileyen faktörleri, matematiksel yaratıcılığın matematik eğitim programındaki yeri, matematiksel yaratıcılığı ölçme yolları hakkında bilgi sahibi yapmak. Onları matematiksel yaratıcılığı geliştirme etkinlikleri hazırlayabilecek ve matematik eğitimi konusundaki çağdaş akımları uygulamaya yönelik oturum düzenleyebilecek düzeye ulaştırmaktır.

İçerik

Matematik eğitimi ile ilgili öğretme-öğrenme akımlarının tanıtılması ve değerlendirilmesi. Yapılandırmacı matematik eğitimi; Probleme dayalı öğrenme; Yapılandırmacı temellerde eğitim modelleri üzerine araştırmalar. Yaratıcılık, Matematiksel yaratıcılık, Matematiksel yaratıcılığın matematik eğitim programındaki yeri, Probleme dayalı öğrenme ve yaratıcılık, Matematiksel yaratıcılığın geliştirilmesi, Matematiksel yaratıcılığın ölçülmesi, Matematiksel yaratıcılığı geliştirme etkinlikleri, Matematik eğitimi konusundaki çağdaş akımları uygulamaya yönelik oturum düzenleme.

Öğretim Yöntemleri

Buluş Yoluyla Öğrenme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Eğitim Stratejisi, Düz Anlatım, Küçük- Büyük Grup Tartışma Tekniği, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap.

Kaynaklar

Baki, A. (2014). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. İstanbul: Harf Yayınevi Zembat, İ. Ö. (2014). Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Pesen, C. (2008). Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8. Sınıflar). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Altun, M. (2013). Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel Yayınevi.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024