Ders Adı | İLKÖĞRETİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI | Kod | SINO7707 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. İRFAN ŞİMŞEK |
Dersin Veriliş Türü | |||
Eğitimde bilişim teknolojilerinin günümüzde aktif kullanılması ve eğitimin ayrılmaz bir parçası olamasından dolayı sınıf öğretmenliğinde kullanımı tartışılacak ve örnek uygulamalar yapılacaktır.
Ders; Eğitim Teknolojileri ve Kullanım Alanları, Öğretim Teknolojisi, Bilişim Teknolojilerinin Öğretim Sürecindeki Yeri, Bilgisayar ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) Öğretme-Öğrenme Sürecine Entegrasyonu, Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Modeli, Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modelleri, Sınıf Öğretmenliği Eğitiminde Web 2.0 ve Blog Kullanımı, Eğitiminde Kullanılan Teknolojik Araç ve Gereçler, Eğitimde Teknolojik Araç ve Gereçlerin Seçimini Etkileyen Faktörler, FATİH Projesi Kapsamında Sınıfta Etkileşimli Tahta ve Tablet Kullanımı, FATİH Projesi Kapsamında Zenginleştirilmiş Ders Materyallerinin İncelenmesi, İlköğretim Bilişim Teknolojileri Ders Kitapları İncelenmesi konularından oluşmaktadır.
Konuya dair araştırma ve okuma yapma, ikili ve grup çalışmalarıyla bilgi ve görüş alışverişinde bulunma, proje tabanlı öğrenme
Yilmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1). Türel, Y. K. (2012). Teachers’ negative attitudes towards interactive whiteboard use: Needs and problems. Elementary Education Online, 11(2), 423-439. Akıncı, A., & Seferoğlu, S. S. (2010). Bilişim Şuraları, Teknoloji Politikaları ve Eğitim. Ak de ik Bi işi - Ş.