İLKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ

İzlence Formu

Ders Adı İLKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEMEL ÖZELLİKLERİ Kod SINO7701
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. COŞKUN KÜÇÜKTEPE
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

İlköğretim programlarının geliştirme sürecinin ve özelliklerinin öğretilmesi

İçerik

Ders; İlköğretim programının tarihi, sosyal ve felsefi ve psikolojik temelleri, İlköğretimde program geliştirme süreci, İhtiyaç analizi yaklaşım ve teknikleri, Program türleri, Program yaklaşımların, Program modelleri, İlköğretim programlarının özellikleri

Öğretim Yöntemleri

Ders anlatma, tartışma, soru cevap ve araştırma-inceleme yöntem ve teknikleri ile işlenecektir.

Kaynaklar

Demirel Özcan(2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Çelenk, S., Tertemiz, N. &Kalaycı, N. (2000). İlköğretim Programları ve Gelişmeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Doğan, H. (1982). Analiz ve Program hazırlama. Ankara: Sim Basım ve Cilt Evi. Küçüktepe, C. (2010). İlköğretim ve temel özellikleri. A. Oktay (Ed). İlköğretime hazırlık ve ilköğretim programları (pp. 86-139). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Varış, F. (1996). Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara Alkım Yayıncılık.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024