TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE MODELLER

İzlence Formu

Ders Adı TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE MODELLER Kod SINO7703
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ŞÜKRAN DİLİDÜZGÜN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının Türkçe öğretiminde yeni yaklaşım ve yöntemleri hakkında bilgilenerek bu bağlamda ders materyali ve öğretim teknikleri geliştirmelerini sağlamaktır.

İçerik

Yaklaşım ve Yöntem kavramları, yöntemin ders kitabına yansıması, yapılandırmacı yaklaşım, görev odaklı dil öğretimi, iletişimdemetin kavramı, metin odaklı dil öğretimi, metin türü temelli dil becerileri öğretimi, çağdaş yöntemler doğrultusunda ders materyali hazırlama.

Öğretim Yöntemleri

Anlatma, tartışma, proje ve sunum.

Kaynaklar

Akbal, B. (2008). Yabancı Dil Olarak Türkçe öğretiminde Görev Odaklılık Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Türkçe Bilim Dalı, İstanbul. Cook, G.(1989). Discourse. Oxford University PresS, Oxford Demircan, Ö.(1990).Yabancı-Dil Öğretim Yöntemleri. Ekin Eğitim-Yayıncılık ve Dağıtım, İstanbul. Dilidüzgün, Ş.(2008). Türkçe Öğretiminde Metindilbilimsel Bağlamda Uygulamalı bir Yaklaşım. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, İstanbul. Ellis, R.(2003). Task-Based Language Learning and Teaching. Oxford University Pres, Oxford. Günay, D. (2007). The exploration of Tasks in the 4th Grade ELT Coursebook Used in State Primary Schools in Turkey. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili Eğitimi Bölümü, İstanbul. Keçik, İ. (2003). Dinleme Edimi. Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım. (Ed.: Canan İleri). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. MEB (2005a).İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar). Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara. MEB (2005b).İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar. Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara. MEB (2006). Avrupa Dilleri için Ortak Başvuru Metni: Öğrenme-Öğretme-Değerlendirme. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. Richards, J. & Rodgers T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press, Cambridge. Rüschoff, B. (2001) Construction of knowledge as the basis of foreign language learning. Computer Assisted Language Learning. Volume 14. Issue 3 & 4 October . 219 - 232 Shekan, P. (1998). A Cognitive Approach to Language Learning. Oxford University Pres, Hong Kong. Şimşek, A. (2004). Önbilgi. In Y. Kuzgun&Deryakulu (Eds). Eğitimde Bireysel Farklılıklar ( pp.137-165), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Toksöz, N. (1998). Ödev Odaklı Dil Öğretim Yöntemi. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Dergisi YDEB (II), 65-74. Çantay Kitabevi, İstanbul. Willis, J. (1996). A Framework for Task-Based Learning. Longman. Essex. Yurdakul, B. (2005)Yapılandırmacılık. Eğitimde Yeni Yönelimler (Ed.: Özcan Demirel). Pegema Yayıncılık, Ankara.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024