İLKOKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKTA YARATICILIK EĞİTİMİ

İzlence Formu

Ders Adı İLKOKUL ÇAĞINDAKİ ÇOCUKTA YARATICILIK EĞİTİMİ Kod SINO7001
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi GÜLŞAH BATDAL KARADUMAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencileri yaratıcı düşünme hakkında bilgilendirmek, onlara bu düşünceyi geliştirecek teknik, yöntem ve stratejileri uygulama becerileri kazandırmak ve onları ilerideki mesleki yaşamlarında sınıfta üniteleri işlerken yaratıcılığı kullanabilecekleri bir düzeye ulaştırmaktır.

İçerik

İlkokul çağındaki çocuklarının yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme. Yaratıcı düşünmenin insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi açıklayan farklı kuramlar, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığı etkileyen toplumsal, kültürel, gelişimsel ve duygusal etmenler, yaratıcı problem çözme sürecinin ve beyin fırtınasının önemi, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, okul öncesi dönemde çocukların yaratıcılıklarını geliştirme, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri ve geliştirmeleri.

Öğretim Yöntemleri

Buluş Yoluyla Öğrenme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Eğitim Stratejisi, Düz Anlatım, Küçük- Büyük Grup Tartışma Tekniği, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap.

Kaynaklar

Andreasen, N. C. (2009). Yaratıcı Beyin : Dehanın Nörobilimi. İstanbul: Arkadaş Yayınevi. Robinson, K. (2003). Yaratıcılık Aklın Sınırlarını Aşmak. İstanbul: Kitap Yayınevi. Sungur, N. (1997). Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Evrim Yayınevi. Sungur, N. (2001). Yaratıcı Okul Düşünen Sınıflar. İstanbul: Evrim Yayınevi. Treffinger, D. J., Isaksen, S. G. & Stead-Dorval, K. B. (2006). Creative problem solving: An introduction, (4th ed.). Waco, Texas: Prufrock Press Inc. Udall, A. J. ve Daniels, J. A. (1991). Creating the Thoughtful Classroom Strategies to Promote Student Thinking. Tucson, Arizona:Zephyr Press.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024