BATI SANATI II

İzlence Formu

Ders Adı BATI SANATI II Kod SATA1008
Kredi 2 AKTS 5
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. AHMET KAMİL GÖREN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Batı sanatının en önemli evrelerinden biri olarak kabul edilen Rönesans dönemine giriş sürecinin özelliklerini, kendi içindeki dönüşümleri gözeterek, sanatçılar ve yapıtları üzerinden incelemek.

İçerik

Batı Sanatı-II, 13. yüzyıl ile 15. yüzyıl arasında Avrupa resminin gelişim aşamalarını ve Rönesans sanatının ortaya çıkışını hazırlayan ortamı, dönemin sosyal, siyasal, kültürel, dinsel, düşünsel vb. diğer bileşenlerini de gözeterek biçemsel dönüşüm bağlamında inceleyen Batı Sanatı-Iin devamı niteliğinde olan temel bir derstir. Dersin içeriğini kısaca bu sürecin başında duran Siena ve bunun izleyen Floransa Ekollerinin temsilcileri olan sanatçıların yaşam öyküleri, sanat yaşamları ve resim sanatına getirdiği yenilikler oluşturmaktadır. Derslerin işlenmesi sırasında figür-mekân ilişkisi, planlar, kompozisyon şemasının gelişimi, gölge-ışık kullanımı, hacimlerin verilmesi vb. gibi betimleme tekniğindeki özellikler üzerinden resmin daha çok biçemsel gelişimine odaklanılmakta (bir başka ifadeyle öncelikle içerikten çok biçim yanı gözetilmekte); zamandizinsel (kronolojik) bir biçimde ele alınan yapıtlarda yeri geldikçe içeriği oluşturan diğer öğelere de değinilmektedir.

Öğretim Yöntemleri

Sunum yöntemiyle

Kaynaklar

*Bernard Berenson, The Italian Painters of the Renaissance, Meridian Books, New York 1957; *Peter And Linda Murray, A Dictionary of Art&Artists, Penguin Books, 1966; *Hans L.C.Jaffe (Ed.), 20.000 Years of World Painting, Harry N. Abrams, New York, 1967, pp.104-174; *Jenny Haviland-Christopher Lloyd-Elwyn Blacker, A Picture History of Art Western Art Through the Ages, Phaidon Press Ltd., New York 1979; *William Fleming, Arts and Ideas, (7th Edition), Holt, Reinhart and Winston, Inc., USA 1986; *Felicity Woolf-Michael Cassin, Bodylines The Human Figure in Art, The National Gallery, Education Department, London 1987; *Hugh Honour-John Fleming. A World History of Art, (3rd ed.), Laurence King Ltd., London 1991; *Rolf Toman (Ed.), The Art of the Italian Renaissance, Architecture, Sculpture, Painting, Drawings, Könemann, Cologne 1995, (Metinler: Rolf Toman, Alic McLean, Alexander Perrig, Wolfgang Jung, Jeanette Kohl, Uwe Geese, Barbara Deimling, Alexander Rauch); *E.H.Gombrich, Sanatın Öyküsü, (Çevirenler: Erol Erduran-Ömer Erduran), Remzi Kitabevi, İstanbul 1997; *Chiristiane Stukenbrock-Barbara Töpper, 1000 Masterpieces of European Painting From 1300-1850, Köneman, Köln 1999; *Quentin Skinner, Sanatçının Bir Siyaset Düşünürü Olarak Portresi: Ambrogio Lorenzetti, Dost Kitabevi, Ankara Mayıs 1999; *Marco Pierini, Art in Siena, Scala Group S.p.A., Florence 2001; *Marco Pierini-Elvio Lunghi, Umbria, Scala Group S.p.A., Florence 2004; *Luca Betti (Ed.)-Mauro Civai (Author),The Palazzo Pubblico and the Civic Museum of Siena, Betti Editrice, Siena 2005.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024