Ders Adı | YÖNTEMBİLİM I | Kod | SATA3029 |
Kredi | 2 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 2 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. UŞUN TÜKEL |
Dersin Veriliş Türü | |||
Sanat tarihi disiplininde yapıt çözümlemeleri için kullanılan disiplinlerarası yöntemlerin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Sanat tarihinin iki büyük kuramcısından (Wölfflin ve Panofsky) sonra gelişmiş olan yöntemler üzerinde durulur; ikonografi, ruh-çözümleme yöntemleri örneklerle tanıtılır. Gombrich, Freud, Hadjinikolau, Sontag, Foucault, Alpers gibi araştırmacıların metinleri yoluyla sanat tarihinin savaş-sonrası eğilimleri ve yöntemleri tartışılır. Görsel göstergebilim, dersin kapsamında ele alınan bir başka yöntemsel yaklaşımdır.
Sunum yoluyla
E. H. Gombrich, Symbolic Images, Phaidon, 1972. -------------------, The Heritage of Apelles, Phaidon, 1976. -------------------, New Light on Old Masters, Phaidon, 1986. M. Podro, The Critical Historians of Art, Yale University Press, 1982. D. Preziosi, Rethinking Art History, Yale University Press, 1989. J. Roberts, Art Has No History, Verso, 1994. U. Tükel, Resmin Dili (The Language of Pictures), Homer Kitabevi, İstanbul 2005. -------- (Hazırlayan), Resimde Anlam Sorunu, Kabalcı Yay., İstanbul1995. Q. Skinner, Ambrogio Lorenzetti: The Artist as Political Philosopher\\\', Proceedings of the British Academy, 1-56. (1988b) N. Hadjinicolaou, Art History and Class Struggle, Pluto Press, 1978. S. Freud, Leonardo Da Vinci a Memory of His Childhood, Amereon Ltd, 1965 Susan Sontag, Sanatçı: Örnek Bir Çilekeş, Metis Yay. 1991.