İLETİŞİM VE SOSYAL ETKİLEŞİM BECERİLERİ

İzlence Formu

Ders Adı İLETİŞİM VE SOSYAL ETKİLEŞİM BECERİLERİ Kod OZYE9004
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SELÇUK HÜNERLİ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bireylerarası ilişkilerde, etkili iletişim için gerekli olan becerileri geliştirebilme ve bu becerilerin diğer bireylerde nasıl geliştirilebileceğini kavrayabilme.

İçerik

Temel iletişim bilgileri, iletişim kavramı, sürec ve öğeleri, iletişim model ve teorileri, kişilerarası iletişim, sözlü ve sözsüz iletişim konularını kapsar. Kişilerarası iletişim ile ilgili kuramsal bilgileri göstermek, iletişim sorunlarını uygulamalar üzerinden tespit edip çözüm yolları üretmek, Sözlü ve sözsüz iletişim becerileri kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak, etkili bir bireyler arası iletişim konusunda bilgi kazandırmak içeriklidir.

Öğretim Yöntemleri

İşbirliğine dayalı öğrenme; Probleme dayalı öğrenme; Proje temelli öğrenme; Sunuş yoluyla öğretme; Buluş Yoluyla Öğretme, Soru-cevap, Küçük grup çalışması, Saha çalışması.

Kaynaklar

Adair, J. (2006). Etkili İletişim. Ömer Çolakoğlu (çev.). İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılık. Aydın, N. (2009). Etkili İletişim Stratejileri. İstanbul: Kum Saati Yayınları. Bartol, K. M., Martin, C. D. (1991). Management. USA: McGraw Hill. Bıçakçı,İ. (2002).İletişim ve Halkla İlişkiler. İstanbul: Media Cat Yayınları. Burton, G., Manab, T. (2006). Management Today: Principles and Practice. Tata McGraw Hill. Cüceloğlu, D. (2005). Yeniden İnsan İnsana (34. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi. Daft, R., Marcic, D. (2009). Understanding Management. USA: Cengage Learning. Debasish, S.S., Das, B. (2009). Business Communication. NewDelhi: PHI Learning, Dökmen, Ü.. (2005). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Ellis, R. (2003). Communication Skills: Stepladders to Success for The Professional. USA: Intellect Books. Erdoğan, İ. (2007) İşletmelerde Davranış (7. Baskı). İstanbul: Malatyalı İşadamları Derneği Yönetim Yayınları. Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi (8. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları. Fielding, M. (2006). Effective Communication in Organisations (3. Baskı). Cape Town:Juta&Co. Ltd. Griffin, W. R., Moorhead, G. (2010). Organizational Behaviour: Managing People and Organizations (9.Baskı). Cengage Learning. Guffey, M. E., Rogin, P., Rhodes, K. (2010). Business Communication: Process and Product. Toronto: Nelson Education, Ltd. Guffey, M.E., Loewy, D. (2010).Essentials of Business Communication. USA: Cengage Learning. Guffey, M.E. (2006).Business Communication: Process & Product (5. Baskı). USA:Thomson South-Western. Ippolito,B. (2008).Effective Organisational Communication: Perspectives, Pirinciples and Practices. Edinburgh: Pearson Education. Kaya, A. (2010).İletişime giriş: Temel kavramlar ve süreçler. Alim Kaya (Ed.). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim içinde, (s. 2-32). Ankara: Pagem Akademi. Krizan, A. C.,Merrier, P., Logan, P. J., Williams, S. K. (2008).Business Communication (7. Baskı). USA: Thomson Learning,

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024