Ders Adı | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE BEKLENMEDİK BAŞARISIZLIK | Kod | OZYE9002 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi MARİLENA ZİNOVİA LEANA TAŞCILAR |
Dersin Veriliş Türü | |||
Öğrencilere beklnmedik başarısızlığın ne olduğu, öğrencilerde bu durumun nasıl farkediebileceği ve üstesinden gelmek için nelerin yapılması gerektiğini öğretmek hedeflenmektedir.
Motivasyon gibi üstün zekalı öğrenciler için önemli olan konuların tartışılarak bunların akademik başarıyı nasıl etkilediği, beklenmedik başarısızlığın ne olduğu ve özel yetenekli öğrencilerde nasıl tanılanacağı, üstesinden gelebilmek için neler yapılması gerektiği. UYgulanması gereken teknikler üzerinde durulacaktır.
Ders beklenmedik başarısızlığın nedenlerinin neler olduğu, üstesinden gelmek için neler yapılabileceği tartışılarak, ve yeni yöntemler üzerinde durularak işenecektir.
Rimm, S. (2005). Underachievement in gifted students.USA: Prufrock. Üstün; akıl, zeka, deha, yetenek, dahiler-savantlar gelisimleri ve egitimleri, Bölüm adı:(Üstün zekalı çocuklarda beklenmedik basarısızlık (underachievement) ve motivasyon sorunları) (2014)., CAMCI ERDOGAN SEZEN,LEANA TASCILAR MARILENA ZINOVIA, Vize Yayıncılık, Editör: Necate Baykoç Dönmez, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 291, ISBN:978-605-4551-80-4, Türkçe (Bilimsel Kitap),