ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN REHBERLİĞİ

İzlence Formu

Ders Adı ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN REHBERLİĞİ Kod OZYE7004
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi AYÇA KÖKSAL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Özel yetenekli çocuklar sadece bilişsel gelişim açısından farklı çocuklar değillerdir. Sosyal duygusal gelişimleri de bilişsel gelişimleri kadar farklı ve biriciktir. Bu sebeple yaşayabilecekleri sorunların bilinmesi ve daha sağlıklı bir psikolojik gelişim sağlanablesi için bu hususların alanda uzman olacak kişiler tarafından öğrenilmesi ve uygun programlar geliştirebilmeleri oldukça büyük önem teşkil etmektedir. Bu bağlamda, Özel Yetenekli Çocukların Rehberliği dersi, özel yetenekli çocukların sosyal duygusal gelişimlerinin öğrenilmesini ve yaşanabilecek sorunlara doğrudan çözüm üretmelerini amaçlamaktadır.

İçerik

Üstünlüğün duygusal yönleri; Özel gereksinmelere sahip bir grup olarak üstünler; Dabrowski?nin kuramı; Üstün zekâlıların özelliklerine bağlı olarak rehberlik konuları; R e h b e r l i k S ü r e c i : Önleyici Rehberlik; Üstün çocuklara grup rehberliği; Üstün zekâlı çocuğa sahip ailelerin rehberlik hizmeti alma gereksinimi duyacağı konular; Üstün zekâlılara sunulacak rehberlik hizmetinde öğretmenin rolü, yöneticinin rolü, sosyal hizmet uzmanının rolü, okul psikoloğunun rolü; Üstünlere akademik rehberlik; Üstünlere mesleki rehberlik; Ö z e l K o n u l a r : Risk altındaki üstün zekâlı öğrenciler; Sosyal Gelişim, liderlik ve cinsiyetle ilgili konular.

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım, Aktif öğrenme, Beyin fırtınası, yaratıcı sorun çözme, yansıtma, vaka çalışması, gözlem, sunuş yoluyla öğretim, işbirlikli öğrenme ya da örnek olay gibi yöntem ve teknikleri, ayrı olarak ya da birlikte kullanılabilir.

Kaynaklar

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024