ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNE GİRİŞ VE ZEKA KURAMLARI

İzlence Formu

Ders Adı ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNE GİRİŞ VE ZEKA KURAMLARI Kod OZYE7001
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi ZEHRA ÖZLEM ATALAY
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencileri özel yetenekliler eğitiminin temeli olan kavram ve ilkelerle tanışarak, özel yetenekli birey ve özellikleri ile zekanın yapısı ve zeka üzerine literatür kuramları hakkında derinlemesine bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.

İçerik

Özel yetenekli Bireye İlişkin Tanımlar, Gelişimsel Özellikleri; İlgili Kavramlar; Alınabilecek Eğitimsel Önlemler; Zekaya İlişkin Tanımlar ve Zeka Gelişiminin Tarihçesi; Zeka Üzerine Bazı Kuramlar

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası, Küçük grup tartışma, Özel yetenekli bireylerin hayatına dair araştırma yapmak ve sınıfta sunum.

Kaynaklar

Clark, B. (2008). Growing up gifted: Developing the potential of children at home and at school . Saddle River, NJ: Merrill. Lansdowne, K., & Brulles, D. (2007). Gifted-101: A beginner’s guide to gifted education. Arizona Association for Gifted and Talented, Tucson, AZ. Plucker, J., & Esping, A. (2013). Intelligence 101. Springer Publishing Company. Sternberg, R. J. (2013). Intelligence. John Wiley & Sons Inc.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024