Ders Adı | HİTAP VE KİTAP OLARAK KUR'ÂN | Kod | TFSR7024 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. YAŞAR DÜZENLİ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Aslen bir hitap olan Kur'ân'ın Kitap haline gelip üzerinde bir takım tahliller ve alıştırmaların yapıldığı donuk bir metin haline gelmeden önceki asıl gayesini anlatmak, Kur'ân'ın metinleşme sürecindeki safhaları ve İslam toplumunun dönem dönem Kur2ân algısını açıklamak.
Kur?ân?ın Hz. Peygamberin kalbine 23 yıllık zaman içerisinde aşamalı olarak indiği bilinmektedir. Aynı zamanda bu iniş gelişen ve değişen olayla doğrultusunda yerine göre bir cevap, yerine göre ikaz, başka bir zamanda irşat içerikli olarak ve hitap tarzında gerçekleşmiştir. Kur?an ana rengi ilahi bir hitaptır. Kitaba ve dolayısıyla yazıya geçirilmesi dünya ölçeğinde ve beşeri bir çabanın sonucu olmuştur. Dolayısıyla onda, uslup ve dil bakımından kitaptan daha çok hitabın özellikleri hakimdir. Kur?ân hatabî bir özellikle taşımaktadır. Bu derste Kur?ân bir hitap olarak nasıl okunabilir ve bu doğrultudaki anlam değişimleri incelenecektir.
Sunuş Yolu ile Öğretim, Buluş Yoluyla Öğretim, Düz Anlatım, Tartışma, Soru-cevap, Metin içerisinde uygulamalı anlatım
? Gezer, S. (2008) Sözlü kültürden yazılı kültüre Kur?an, Ankara. ? Küçükkalay, H., (1969), Kur?ân Dili Arapça, Konya ? Cündioğlu, D., (1997), Sözlü Kültürden Yazılı Kültüre Anlam'ın Tarihi, İstanbul ? Ong, Walter, (1995), Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi, (çev. Sema Postacıoğlu Banon) İstanbul ? Ebu Zeyd, E.H, (2001) İlahi Hitabın Tabiatı, Ankara