STRATEJİK YAT VE KRUVAZİYER TURİZMİ YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı STRATEJİK YAT VE KRUVAZİYER TURİZMİ YÖNETİMİ Kod DIED0311
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. ERDAL ARLI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencilerin, günlük ve haftalık yat organizasyonları ile birlikte uluslararası yolculuk yapan kruvaziyer turizmi ile ilişkili stratejik analiz yapma ve bunlara yönelik uygulamalar geliştirmelerini sağlamaktır.

İçerik

Dünya yat ve kruvaziyer turizminin stratejik önemi, yat (küçük kruvaziyer)ve kruvaziyer turizmi hedef pazarları ve konumlanırma stratejileri, Türkiye, Akdeniz çanağında yer alan rakip ülkeler arasında mavi yolculuk (küçük kruvaziyer) yapılan koy ve destinasyonların stratejik önemi ve pazar analizi.

Öğretim Yöntemleri

Düz anlatım, sınıf içi tartışma, sunum ve soru-cevap.

Kaynaklar

Philip Gibson, Cruise Operations Management, Hospitality Perspectives, Second Ed., Routledge, London, 2012; Cruise Marketing and Management, 3G E-Learning LLC, ISBN:9781680956382, 2017 Michael Vogel, Alexis Papathanassis, Ben Wolber, The Business and Management of Ocean Cruises, ISBN-13: 978-1845938451 John A. Pearce , Richard B. Robinson, Stratejik Yönetim, McGraw Hill. Nobel Yayın Dağıtım Hayri Ülgen, S. Kadir Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, Beta Yayınları, 2016

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024