OSMANLI DÖNEMİ EĞİTİM TARİHİNE PROBLEMATİK YAKLAŞIM

İzlence Formu

Ders Adı OSMANLI DÖNEMİ EĞİTİM TARİHİNE PROBLEMATİK YAKLAŞIM Kod DINK7009
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. HÜSEYİN HÜSNÜ KOYUNOĞLU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Kuruluşundan itibaren medreselerin gelişimi, gerilemesi ve bozulma süreçleri ile birlikte öğretimde reform hareketleri, İmparatorluktan Cumhuriyete kadar olan dönemde eğitim-öğretimde modernleşme çabaları, Tanzimat, II. Abdülhamit ve Meşrutiyet dönemleri öğretim faaliyetleri hakkında bilgi sahibi kılmak; buna bağlı olarak Cumhuriyet dönemi öğretim çalışmaları hakkında perspektif kazandırmak.

İçerik

Bu derste Medreselerin kuruluşu aşamasından başlayarak gelişimi, bozulma ve reform hareketleri tarihi problematik olarak ele alınacaktır. İmparatorluktan Cumhuriyete eğitimde modernleşme çalışmaları, özellikle Tanzimat ve II. Abdülhamit dönemleri dikkate alınarak değerlendirilecektir.

Öğretim Yöntemleri

Takrir, buluş, sunuş, tartışma,

Kaynaklar

1. Türk Maarif Tarih, Osman Ergin, İstanbul 1977. 2. Türk Eğitim Tarihi, Yahya Akyüz, İstanbul 1994 3. Osmanlı Geçmişi ve Bu günün Türkiye?si, Kemal H. Karpat, İstanbul, 2004. 4. X-VI. Yüzyıllar Osmanlı Medreseleri, Cahit Baltacı, İstanbul, 1971. 5. İslam?da Eğitim Öğretim Tarihi, Ahmet çelebi, İstanbul, 1993. 6. Bayram Kodaman, Abdülhamit Devri Eğitim Sistemi, İstanbul 1980. 7. Abdullah Kuran, Anadolu Medreseleri, Ankara,1969. 8. Osmanlı Medreselerinde Eğitim Programları, Ankara, 2002.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024